14. مرداد 1395 - 8:08   |   کد مطلب: 11582
همدان با داشتن دو نماینده در قالب کاروان پارالمپیک کشورمان از شانس بالایی برای کسب مدال در دو رشته والیبال نشسته بانوان و دوومیدانی کم بیانایان برخوردار است.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم از همدان : زهرا نجاتی در والیبال نشسته بانوان و حمید اسلامی در دوومیدانی کم‌بینایان دو ورزشکار پارالمپیکی همدان در ریو 2016 خواهند بود که در این میان تمام نگاه‌ها به اسلامی و شانسی که برای مدال‌آوری او قائل هستند، معطوف شده است.

حمید اسلامی اسفند ماه سال گذشته و در مسابقات آسیایی امارات موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد تا نایب قهرمان بازی‌های پارآسیایی 2014 اینچئون کره‌جنوبی یکی از شانس‌های اصلی موفقیت در پارالمپیک 2016 برزیل لقب گیرد.

اسلامی در دو سال گذشته زحمت بی مواجب کشیده و تمام مشکلات را به جان خریده تا در میادین مهم از جمله المپیک روی سکو برود. او با کسب عنوان نایب قهرمانی در اینچئون تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرد و حالا که پخته‌تر شده است، موفقیت در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا را نشانه رفته تا با گام‌های استوار خود پله‌های موفقیت را زیر پا آورد.

اوج درخشش اسلامی به مسابقات قهرمانی جوانان جهان بر می‌گردد که او با شایستگی عنوان قهرمانی را تصاحب و یکی از ارزشمندترین عناوین جهانی را در ویترین افتخاراتش جای داد.

اسلامی که در سال 83 و درست بعد از دو سال فعالیت در رشته دوومیدانی به عضویت تیم ملی در آمد این روزها سخت تمرین می‌کند و نمی‌خواهد قدر موقعیت خوبی که برایش فراهم شده را بر باد دهد. از ابتدای امسال تمرینات طاقت‌فرسای او در مجموعه‌هایی چون شهدای قدس پیگیری شده و حالا اسلامی با رکوردشکنی ایران، یکی از شانس‌های اصلی مدال نیز به شمار می‌رود.

اسلامی گوی سبقت را از رقیب خود ربود

سمیه سهیلی رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان درخصوص درخشش این ورزشکار گفت: اسلامی نمونه بارز یک ورزشکار پرتلاش با پشتکار فراوان است که امیدواریم در پارالمپیک ریو با تکیه بر توانایی های مثال‌زدنی خود موفق به کسب مدال شود.

وی افزود: اواسط اسفند ماه سال گذشته اسلامی در کشور امارات سهمیه پارالمپیک را کسب کرد اما مسئولان فدراسیون تصمیم گرفتند که مجدد بین او و رقیب ایرانی‌اش رقابت داخلی و انتخابی برگزار کنند که در آن رقابت اسلامی هم نفر برتر شد و هم رکوردشکنی کرد تا امیدها برای موفقیت وی بیشتر شود.

وی تصریح کرد: اسلامی چندین سال سابقه عضویت در تیم ملی را دارد و نمی‌توان گفت نام بزرگ المپیک روی عملکرد وی تاثیرگذار خواهد بود. به اعتقاد من اسلامی با تکیه بر تجربه زیاد خود می‌تواند یکی از ورزشکاران موفق کاروان کشورمان در پارالمپیک ریو باشد.

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان همدان با بیان اینکه اسلامی توانست در رقابت درون‌اردویی 6 ثانیه بیش از رکورد مدنظر مسئولان برای حضور در پارالمپیک 2016 برزیل را کسب کند، عنوان کرد: رکورد کسب شده توسط اسلامی، اعضای کادرفنی تیم ملی را امیدوار کرده تا روشندل همدانی موفق به کسب مدال در رویداد بزرگ پارالمپیک شود.

سهیلی گفت: از سوی دستگاه ورزش استان همدان حمایت خوبی از قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی انجام شده و امیدواریم این ورزشکاران با درخشش در کشور برزیل، دل مردم کشورمان را خوشحال کنند.

برای موفقیت در ریو از جان مایه می‌گذارم

عضو تیم ملی دوومیدانی کم‌بینایان و نابینایان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان گفت: برای حضور در ریو لحظه‌شماری و برای موفقیت در این رویداد بزرگ از جان مایه خواهم گذاشت.

حمید اسلامی اظهار داشت: المپیک و پارالمپیک میدان بزرگی است و از اینکه نام من در میان ورزشکاران اعزامی کشور عزیزم به این رویداد مهم قرار دارد حس وصف‌ناپذیری دارم. نمی‌خواهم فرصت خوب به دست آمده را از دست بدهم و تمام تلاش خود را خواهم کرد تا عضوی شایسته برای ورزش کشورم باشم.

وی در ادامه با تقدیر از مربیان خود افزود: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و کم‌کم مهیای حضور در پارالمپیک می‌شوم. مربیانم برای من زحمات زیادی کشیدند و امیدوارم با یاری خدا نتیجه خوبی در ریو کسب و پاسخ زحمات مربیان و حمایت مسئولان را بدهم.

عضو تیم ملی دوومیدانی کم‌بینایان با اشاره به افتخارات خود در میادین جهانی عنوان کرد: در چند سال اخیر و در مسابقات جهانی ترکیه، کره‌جنوبی و امارات مدال کسب کرده‌ام و امیدوارم این بار با درخشش در ریو مزد زحمات چند ماهه خود را بگیرم.

اسلامی با یادآوری بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون و بیان این مطلب که کسب مدال نقره این رقابت‌ها یکی از خاطرات خوب دوران ورزشی او بوده است، تاکید کرد: بزرگترین آرزوی من کسب مدال در مسابقات پارالمپیک 2016 و اهتزاز پرچم مقدس کشورم در برزیل است.

وی با بیان اینکه در سال 83 به عضویت تیم ملی در آمد و همان سال در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کشور جمهوری چک عنوان قهرمانی در ماده 800 متر را کسب کرد، گفت: رکوردهای خوبی زده‌ام و آمادگی بالایی برای حضور در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا دارم. از مردم می‌خواهم برای اعضای کاروان ورزشی کشورمان در پارالمپیک دعا کنند.

عضو تیم ملی دوومیدانی کم‌بینایان با بیان اینکه نزدیک به 16 سال است که عضو تیم ملی است، افزود: در این سال‌ها عناوین زیادی آسیایی و جهانی کسب کرده‌ام، اما کسب مدال در پارالمپیک طعم دیگری خواهد داشت که امیدوارم به آن دست پیدا کنم.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار