29. تير 1395 - 21:14   |   کد مطلب: 11261
سالاد فرانسوی یک سالاد درست شده با کلم است که برای معده، روده، زخم ها ی عمیق و پوست بسیار مفید است.

سر آشپز سایت شبنم همدان یک سالاد زیبا و مجلسی را برای زیبایی سفره های شما کدبانوهای ایرانی در نظر گرفته است. با زهرا یاوری یگانه در آموزش سالادفرانسوی همراه باشید:

موادلازم:

کلم سفید میکس شده4 پیمانه.

کشمش 1/ 2پیمانه.

گردوخردشده 1پیمانه.

هویج رنده شده 1/4 پیمانه.

قارچ برای تزیین.

 شوید برای تزیین.

مواد لازم برای تهیه سس سالاد:

سس مایونز 4 قاشق غذاخوری.

ماست1 قاشق غذاخوری.

شکر1/2 قاشق غذاخوری.

سرکه 1 قاشق غذاخوری

نمک وفلفل سیاه مقداری.

زیره وآویشن به دلخواه.

چطور سالاد فرانسوی درست کنیم:

کلم را رنده کنید ودرون ظرف گودی بریزید وبقیه مواد را بجز قارچ  و شوید اضافه کنید ومخلوط  کنید. مواد سس راهم  در ظرفی دیگر اضافه کنید وخوب مخلوط  کنید تا یکدست شود. بعد روی سالاد بریزید و ترکیب کنید درآخردرون ظرف سرو بریزید و با قارچ  وشوید تزیین کنید.
نوش جان

با کارشناس ارشد تغذیه سایت شبنم همدان برای آشنایی با خواص این سالاد همراه شوید:

سالاد فرانسوی یکی از انواع سالادهای کلم است که خواص بی شماری دارد. کلم برگ یا کلم پیچ به دلیل سرشار بودن از ویتامین C  برای درمان زخم ها و ترمیم بافت ها بسیار مفید است و در گذشته و طب سنتی ایران به عنوان دارو، برای درمان اسکوربیک استفاده می شده. این گیاه معجزه آسا دشمن سلول های سرطانی است و تنها مصرف یک وعد کلم در هفته ( به صورت خام یا پخته) خطر ابتلا به سرطان روده را بیش از 60% کاهش می دهد.

کلم دارای کروفیل است. کروفیل ها خطر تجمع رادیکال های آزاد را کم می کنند و انها را خنثی می کنند. رادیکال های آزاد یکی از عوامل تغییر بافت سلولی و ابتلا به سرطان هستند. یکی از ویژگی های کلم که برای خانم بسیار قابل توجه است تأثیر مصر آن بر روی پوست است. کلم پوست را شفاف می کند و رطوبت از دست رفته آن را جبران می کند. به علاوه برای کسانی که مشکل خواب دارند بسیار مناسب است زیرا خواب آور بسیار خوبی است.

کلم سرشار از فیبر است به همین دلیل برای درمان یبوست بسیار مؤثر است و بسیاری ازعفونت ها و باکتری هایی را که بدن با آنها درگیر است از بین می برد. همچین مصرف آن برای پیشگیری و درمان زخم معده اکیداً توصیه می شود زیرا کلم حاوی اسیدی است که سلول های روده و معده را تقویت می کند.

کلم برای تصفیه خون مفید است و مصرف مداوم آن در درمان سنگ های مجاری ادراری بسیار مؤثر است. این گیا روست کبد است و در درمان بیماری های کبدی تأثیر بسزایی دارد. در موارد ابتلا به انواع هپاتیت کلم به کمک کبد می آید و بار سموم اضافی جمع شد در آن را می کاهد. مصرف کلم به صورت پخته ( مثلا در سوپ) برای درمان سرفه های مزمن و برونشین توصیه می شود .

کلم به موازات خواص بسیار زیادی که دارد ، به دلیل اینکه حاوی قند فروکتوز است در رود ها تولید گاز می کند و ممکن است مصرف زیاد آن نفخ ایجاد کند.

انتهای پیام / ن

 

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار