28. تير 1395 - 8:20   |   کد مطلب: 11216
دبیر اجرایی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور:
همدان جزء 5 استان معین قرآنی کشور است
دبیر اجرایی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور گفت: همدان جزء پنج استان معین قرآنی کشور است.

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری فارس : عباس تجری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور در دو شاخه پژوهشی و آوایی در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: بخش آوایی این مسابقات شامل قرائت، حفظ، ترتیل، اذان و مداحی در استان همدان از سوم تا یازدهم مردادماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بخش آوایی نزدیک به یک‌هزار و 800 دانش‎آموز از سراسر کشور شرکت می‌کنند، افزود: مراسم افتتاحیه برادارن سوم مردادماه در دانشگاه آزاد همدان و افتتاحیه مراسم خواهران در هشتم مردادماه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان به کمیته‌های یازده‌گانه برگزاری مسابقات اشاره کرد و گفت: کمیته‌های افتتاحیه و اختتامیه، فنی، خدمات و تدارکات، فوق برنامه، اسکان و پذیرش، حراست، ارزیابی عملکرد، بهداشت و اطلاع‌رسانی از جمله کمیته‌های این مسابقات هستند.

وی با بیان اینکه 180 نفر از همکاران فرهنگی، امر برگزاری این مسابقات را برعهده دارند، بیان کرد: امسال برنامه ویژه این مسابقات برگزاری مانور قرآنی توسط دانش آموزان از میدان جهاد تا آرامگاه بوعلی سینا پیاده‎روی خواهند کرد.

تجری با اشاره به فوق برنامه‌ها بیان کرد: بازدید دانش‌آموزان از غار علیصدر، شهر لالجین، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، یادمان عین‌القضات همدانی و باغ موزه دفاع مقدس و شرکت در محفل انس با قرآن در محل باغ موزه از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در آئین اختتامیه این مسابقات از مفاخر استان تجلیل خواهد شد، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های استان در کنار مسابقات از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

دبیر اجرایی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور گفت: 12 غرفه در این نمایشگاه اقدام به معرفی مفاخر و مشاهیر استان، میراث فرهنگی همدان، صنایع دستی استان، پاسخ به شبهات دانش‌آموزان و... می‌کنند که در نوع خود منحصربه‌فرد است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که در ستاد عالی مسابقات عضو هستند در هماهنگی و برگزاری مسابقات همکاری خوبی دارند و شاهد برنامه گسترده قرآنی در سطح استان خواهیم بود.

تجری از برنامه‌ریزی برای برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد استان با حضور قاریان برتر و نخبه مسابقات خبر داد و در ادامه بیان کرد: در بخش آوایی مسابقات از استان همدان 25 دانش‌آموز پسر و 19 دانش‌آموز دختر شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: از استان همدان 15 دانش‌آموز پسر و 15 دانش‌آموز دختر شرکت می‌کنند که در جمع 74 دانش‎آموز از استان از بین 130 هزار نفر منتخب هستند.

دبیر اجرایی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور با بیان‌ اینکه استان همدان تاکنون چهار بار میزبان این مسابقات بوده است، خاطرنشان کرد: همدان جزو پنج استان میزبان و معین کشوری مسابقات قرآن است.

وی با بیان اینکه همدان ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت برگزاری کارگاه‌های قرآنی کشور را دارد، بیان کرد: همدان اساتید مجربی در حوزه قرآن دارد که می‌تواند بارها میزبان مسابقات بزرگ و ملی باشد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار