7. فروردين 1399 - 18:39   |   کد مطلب: 11211
یک متخصص طب سنتی گفت: افراط در تعداد حجامت‌ها یا حجم خون‌گیری می‌تواند موجب مشکلاتی چون ضعف معده، زردی رنگ پوست و صورت، سردی و ضعف و برخی بیماری‌های کبد، فلج، ضعف دل و خفقان، بیماری‌ها و لک‌های پوستی چون بهق و برص، آسیب به توان جنسی و تاری دید شود.

به گزارش شبنم همدان به نقل از تسنیم : ناصر رضایی‌پور درباره اینکه چه‌میزان خون در حجامت گرفته می‌شود، اظهار داشت: حجامت یک روش درمانی است.

به‌گفته وی حجم خونی که در یک حجامت گرفته می‌شود، تعداد حجامت‌های لازم برای درمان یک فرد، و فاصله دو حجامت متوالی، بر اساس شرایط فرد حجامت‌شونده و بیماری وی، توسط پزشک آگاه تعیین می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: باید توجه شود که افراط در تعداد حجامت‌ها یا حجم خون‌گیری، می‌تواند موجب مشکلاتی چون ضعف معده، زردی رنگ پوست و صورت، سردی و ضعف و برخی بیماری‌های کبد، فلج، ضعف دل و خفقان، بیماری‌ها و لک‌های پوستی چون بهق و برص، آسیب به توان جنسی، تاری دید و... شود.

رضایی‌پور بیان داشت: حجامت یک روش درمانی است و اصالتاً هیچ ربطی به «اهدای خون» به‌عنوان یک فریضه انسان‌دوستانه ندارد.

وی عنوان کرد: اهدای خون، به‌عنوان یک تکلیف انسانی و اجتماعی، بر همه ما واجب است و باید با نظر کارشناسان مربوط، انجام شود و همچنان که اهدای خون لزوماً همه فواید درمانی حجامت را ندارد، حجامت هم جایگزین اهدای خون نیست.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: در صورت تشخیص لزوم پاکسازی بدن به‌دلیل غلبه خلط خون توسط پزشک متخصص طب سنتی ایران، خونگیری (رگ زدن و حجامت)، در فصل بهار روش‌های برگزیده هستند.

رضایی‌پور بیان کرد: صدالبته توجه به این نکته لازم است که این اعمال، فقط در موارد خاص و فقط با تشخیص و تجویز پزشک متخصص باید انجام شوند و اقدام به آنها به‌طور خودسرانه یا بدون بررسی‌های لازم، می‌تواند موجب عوارض سختی شود.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار