25. تير 1395 - 3:18   |   کد مطلب: 11144
ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست و سایر بافت‌های بدن مفید است ژله منبع غنی از اسیدفولیک است و مصرف ژله برای سلامت مو و جلوگیری از نازک شدن مو بسیار مفید است

سر آشپز سایت شبنم همدان برای امروز یک دسر شیک و خوش مزه آموزش می دهد:

 

مواد لازم برای خرده شیشه ها:

پودر ژله در سه یا چهار رنگ مختلف (بلوبری، توت فرنگی، طالبی، پرتقال)

برای هر ژله (یک لیوان آب جوش + سه چهارم لیوان آب سرد)
 

مواد لازم برای ژله بستی ( ژله سفید زمینه)

1 بسته ژله آلوئه ورا یا آناناس

بستنی 1 لیوان

 

طرز تهیه ژله خرده شیشه
برای تهیه ژله موزاییکی یا همان خرده شیشه ابتدا باید ژله های رنگی را تهیه کنیم. به این صورت که هر بسته ژله را در یک لیوان آب جوش کاملا حل می کنیم. بعد 3/4 لیوان آب سرد به آن اضافه می کنیم. هر رنگ را به طور جداگانه درست می کنیم و در قالب مستطیلی می ریزیم تا  بهتر و راحت تر برش های مستطیلی بزنیم.

بعد از اینکه ژله ها خوب بسته شد آنها را  از قالب جدا کرده و برش های یکی دو سانتی بزنید. برش ها اگر مرتب باشند در نهایت ژله زیبا تری خواهید داشت. بعد هم ژله های خرد شده را در قالب مورد نظر بچینید. طوری که حدود 1 سانت از سر قالب خالی بماند.

در آخرین مرحله ژله بستنی را آماده می کنیم. برای این کار ژله آلوئه ورا را با یک لیوان آب جوش خوب مخلوط می کنیم تا کاملا حل شود. یک لیوان سر خالی بستی را خارج از یخچال می گذاریم تا نرم شود. وقتی مایع ژله خنک شد بستنی را اضافه می کنیم. ( توجه کنید که اگر مایع ژله سرد نباشد ژله بستنی یکدست نمی شود و به صورت دو فاز کدر و شفاف می ایستد). حال این ژله بستنی را به ظرفی ک خرده های ژله را در آن چیدیم اضافه می کنیم و در یخچال می گذاریم. پس از اینک ژله کاملا سفت شد آن را از قالب خارج می کنیم و به دلخواه تزئین می کنیم.

این ژله را وقتی برش می زنید خورد های شیشه در آن نمایان می شود و ظاهری بسیار زیبا دارد.

 

کارشناس تغذیه سایت شبنم همدان و توضیحاتی در مورد ژله:

 

ژلاتین ماده اصلی سازنده ژله  است  و ماده سالمی است .  ژله چاق کننده نیست و در تهیه آن از مقدار کمی شکر استفاده می شود که ضرر چندانی برای بدن ندارد.

 ارزش غذایی ژله بالا نیست و نمی تواند جایگزین وعده های اصلی غذا باشد و معمولا از آن به عنوان دسر و میان وعده استفاده می شود به همین جهت باید مراقب میزان مصرف کودکان باشیم. اگر بچه با خوردن ژله به عنوان پیش غذا از خوردن غذا باز بمانند ، در رشد آنها تأثیری سوء خواهد داشت پس بهتر است کودکان به اندازه از آن استفاده کنند.

با توجه به اینکه در ساخت پودر ژله از رنگ ها و اسانس های خوراکی استفاده می شود، باید گفت  تنها در صورت اضافه کردن رنگ ها و اسانس های غیراستاندارد مصرف ژله ضرر خواهد داشت؛ بنابراین مصرف کنندگان باید به نشان پروانه بهداشتی محصول توجه کنند.

ژلاتین به چسب استخوان معروف است. گفته می‌شود ژلاتین موجود در ژله‌ها، دردهای مفصلی را کاهش می‌دهد و  می‌تواند در پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند. ژلاتین حاوی مقدار قابل توجهی کلاژن است. کلاژن به طور مستقیم اثرات ضدالتهابی داشته و اثر مستقیم روی بافت مفاصل دارد. ژلاتین می‌تواند تاثیرات متفاوتی روی چگالی استخوان و وزن بدن داشته باشد. این تاثیر بیشتر روی استخوان ران دیده شده است.

ژلاتین می‌تواند با افزایش قدرت گوارش یک پوشش مخاطی سالم در معده ایجاد کند. گلایسین موجود در ژلاتین می‌تواند با افزایش اسید هیروکلوریک در معده به هضم و جذب مواد مغذی مورد نیاز کمک کند.



ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست و سایر بافت‌های بدن مفید است ژله منبع غنی از اسیدفولیک است و مصرف ژله برای سلامت مو و جلوگیری از نازک شدن مو بسیار مفید است.

انتهای پیام / ن



 

دیدگاه شما

آخرین اخبار