21. تير 1395 - 13:59   |   کد مطلب: 11054
استاد دانشگاه و کارشناس سلامت و باروری وزارت بهداشت:
روند سزارین در کشور نگران‌کننده است
کارشناس حوزه سلامت و باروری وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی گفت: وضعیت سزارین در کشور ما نگران‌کننده بوده و سعی بر این است تا فرزندآوری از این طریق به حداقل برسد.

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری فارس : ابوعلی وداد هیر عصر امروز در همایش یک روزه مدل‌های اجتماعی سلامت باروری در اردبیل اظهار کرد: در قالب طرح تحول سلامت به حوزه سلامت دوران بارداری مادران توجه جدی شده و سعی بر این است تا بستر و زمینه‌ای فراهم آید تا بتوان شاهد ارتقا سطح سلامت مادران و نوزادان باشیم.

وی تصریح کرد: این حرکت در حقیقت گامی در تعالی خانواده و توجه به مادری سالم و ایمن محسوب می‌شود که در طرح تحول سلامت به موضوع فرزندآوری به شیوه‌های طبیعی و به حداقل رساندن روش سزارین توجه شده است.

استاد دانشگاه و کارشناس حوزه سلامت و باروری وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی، امر طبیعی‌سازی در موضوع فرزندآوری را یک حرکت مطلوب و مناسب برای تحقق اهداف در این حوزه اعلام کرد و گفت: هر چند ما با وضعیت مطلوب فاصله داریم اما شرایط در استان اردبیل برای بارداری طبیعی و تولد نوزادان به این شیوه مرسوم است.

وداد هیر افزود: مادر شدن امری کاملاً طبیعی و تجربه شده در طول زندگی بشر است و نباید به آن به دید بیماری نگریسته شود چرا که بیش از هر زمان دیگر باید به سلامت مادر و جنین در قالب طرح تحول سلامت نگاه کرد.

وی به ارائه مدل‌های جدید در حوزه اجتماعی و سلامت باروری اشاره کرد و ادامه داد: حرکت‌های خوبی در این راستا آغاز شده و قطعاً تداوم آن زمینه حرکت‌های تأثیرگذار دیگری را نیز فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار