3. خرداد 1399 - 17:30   |   کد مطلب: 10956
متخصص گوارش گفت: یبوست سرچشمه بسیاری از بیماری‌ها از جمله بواسیر، میگرن، بیماری‌های کبدی است که آشامیدن آب و رعایت آداب و نحوه صحیح غذا خوردن در رفع آن بسیار موثر است.

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری فارس : مهران سعیدی گفت: یبوست به معنی کندی و تأخیر در اجابت مزاج است. گاهی افراد هر 2 تا 3 بار در روز و هفته‌ای یک بار و یا دو هفته یک بار و گاهی بیشتر اجابت مزاج دارند این در حالی است که یبوست سرچشمه بسیاری از بیماری‌هاست.

وی ادامه داد: بیماری‌هایی مثل بواسیر، میگرن، بوی بد دهان، بیماری‌های کبدی، کج خلقی ، تهوع و سرگیجه، ناراحتی‌های گوش، چشم و بینی و حتی اگزما نتیجه آن است این متخصص گوارش ادامه داد: گاهی حرکات روده کم می‌شود و یبوست تشدید می‌شود که یکی از دلایل آن عدم آشامیدن آب و مایعات است.

سعیدی ادامه داد: بنابراین رعایت نحوه صحیح غذا خوردن بسیار ضروری است، برای جلوگیری از یبوست باید از مصرف برخی از غذاها مثل بادمجان، عدس، گوشت‌های مانده و نمک سود، ماهی‌های شور، خوراکی‌های ترش و فست‌فود جلوگیری کرد.

این متخصص گوارش گفت: در مقابل، مصرف میوه و سبزیجات به صورت خام و پخته در جلوگیری از یبوست موثر است و بهترین میوه‌هایی که می‌توان مصرف کرد آلو، زردآلو، گلابی، انجیر و انگور است.

وی ادامه داد: همچنین مصرف شربت‌هایی مثل شربت آلو و خاکشیر نیز برای پیشگیری از یبوست توصیه می‌شود. سوپ‌های ملیّن که سرشار از هویج، سبزیجات و سبوس گندم است تقویت کننده معده و ملیّن است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار