9. تير 1395 - 17:42   |   کد مطلب: 10777
پانزده پروفسور میکروب شناس برتر جهان در هفدهمین کنگره بین‌المللی انجمن میکروب شناسی ایران شرکت می‌کنند.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم :  پژواک خاکی - دبیر علمی کنگره از برگزاری هفدهمین کنگره بین المللی انجمن میکروب شناسی ایران خبر داد و اظهار داشت: این گردهمایی بزرگ علمی 2 تا 4 شهریور در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود و میکروب شناسان، داروسازان، دندانپزشکان، دامپزشکان، متخصصان علوم آزمایشگاهی و تمام رشته‌های پیراپزشکی و علوم وابسته می‌توانند از مسائل مطرح شده در کنگره بهره‌مند شوند.

وی افزود: محورهای اصلی کنگره شامل مقاومت‌های آنتی بیوتیکی میکروارگانیسم‌ها، عفونت‌های بیمارستانی، مکانیسم‌های ایجاد بیماری‌های عفونی توسط میکروارگانیسم‌ها، روش‌های نوین و مدرن در تشخیص میکروب، بیوتکنولوژی میکروبی‌، واکسن‌های جدید، بیماری‌های مشترک انسان و دام و ... است.

دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌المللی انجمن میکروب شناسی ایران در ادامه تصریح کرد: در این کنگره برای نخستین‌بار و به صورت اختصاصی به میکروب شناسی دهان و دندان، نانو تکنولوژی در میکروب شناسی و عفونت‌های مقاربتی پرداخته خواهد شد زیرا این مسائل به خصوص عفونت‌های مقاربتی کمتر در کشور ما مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه 15 نفر از پروفسورهای برتر جهان در این کنگره سخنرانی خواهند داشت، اظهار کرد: این محققان دستاوردها و نتایج تحقیقات خود را برای شرکت کنندگان ارائه خواهند کرد.

به گزارش انجمن میکروب شناسی ایران - خاکی همچنین یادآور شد: در این کنگره  مسائلی مانند واکسن HIV نیز مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا 15 تیرماه ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌تواند با مراجعه به سایت http://ismcongress.ir از نحوه ارسال مقالات آشنا شوند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار