1. تير 1395 - 18:52   |   کد مطلب: 10553
از سری آموزش های سر آشپر
طرز تهیه لازانیا لقمه ای
با توجه به علاقه خاص بچه ها به فست فود و اهمیت تهیه بهداشتی این غذاها در سلامت کودکان سر آشپز سایت شبنم ها برای آموزش امروز لازانیای لقمه ای را در نظر گرفته است

با توجه به علاقه خاص بچه ها به فست فود و اهمیت تهیه بهداشتی این غذاها در سلامت کودکان سر آشپز سایت شبنم ها برای آموزش امروز لازانیای لقمه ای را در نظر گرفته است :

موادلازم:

 

لازانیا 6 ورق

.پیازخردشده 2 قاشق غذاخوری.

سیر 2 حبه.

گوشت چرخ کرده 250 گرم.

قارچ 2 عدد.

فلفل دلمه ای 1/4 پیمانه.

رب گوجه 2 قاشق سوپخوری.

شوید خشک به دلخواه.

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه  و زیره  ازهرکدوم مقداری.

پنیرپیتزا 1 پیمانه.

روغن مایع به میزان لازم.

مواد لازم برای تهیه سس سفید:

آرد1قاشق غذاخوری.

کره 2 قاشق غذاخوری.

شیر1/2 پیمانه.

طرزتهیه:

آب را داخل ظرف ریخته و یک قاشق نمک هم ریخته  بگذارید بجوشد. کمی روغن هم در آب بریزید ورقهای لازانیا که مغزپخت شد آبکش می کنید.(برای اینکه ورقهای لازانیا به هم نچسبند وقتی آبکش کردید  پلاستیک تمیزو بزرگی بازکرده ورقهای لازانیا را رویش پهن می کنید تا خنک شود).

برای تهیه مواد: پیازرا تفت داده سیر را هم رنده کرده ت اسرخ شود گوشت چرخ کرده  را اضافه کرده بعد از تغییر رنگ رب آن  را اضافه می کنید و نمک و فلفل  و زردچوبه  و زیره  و ادویه مخصوص لازانیا که درون بستش هست را اضافه می کنید. وقتی رب سرخ شد قارچ خرد شده و فلفل دلمه ای را اضافه کنید. در انتها کمی  شوید روی مواد بریزید وزیرش را خاموش کنید.
 

برای تهیه سس: کره را داخل شیرجوش ریخته و روی حرارت می گذارید آرد و شیر را هم اضافه می کنید و مرتب هم می زنید تا به غلظت برسد  بعد زیرش را خاموش کنید. فر را روی درجه 180  سانتیگراد بگذارید و سینی  فر را در طبقه  اول  از پایین بگذارید تا گرم  شود.
ظرف پیرکس را چرب کنید. ورق لازانیا را باز کرده کمی مواد در وسط ورق ریخته  کمی هم پنیر رویش بریزید سر و انتهای ورق راروی هم  بیاورید و درظرف بچینید . تمام ورقها را به همین ترتیب پر کنید و تاکنید و در آخر از سس روی لازانیا بریزید و کمی سس قرمز و پودر آویشن رویش بپاشید به مدت 40 دقیقه داخل فر بگذارید وقتی 35 دقیقه گذشت حرارت را از بالا به مدت 5 دقیقه روشن کنید تا لازانیاها (گریل) طلایی و برشته شوند بعد از اتمام زمانش بگذارید کمی خنک شود بعد نوش  جان  نمایید.

زهرا یاوری یگانه/ سرآشپز سایت شبنم ها

پایان پیام / ن

 
Attachments area

دیدگاه شما

آخرین اخبار