1. خرداد 1395 - 0:21   |   کد مطلب: 10310
یک کارشناس حوزه مهدویت با بیان اینکه خودسازی، زمینه های امام شناسی و خداشناسی را فراهم می کند، گفت: یک منتظر واقعی با خودشناسی در شناخت امام خود گام برداشته و با دعا به دنبال ارتباط قبلی با آن حضرت بوده و این گونه زمینه های ظهور امام زمان(عج) را فراهم می سازد.
منتظر واقعی, خودسازی، زمینه های ظهور, مهدویت

به گزارش شبنم ها یه نقل از رودآور، «حجت الاسلام بوستان چی» در آستانه میلاد منجی عالم بشریت و در مراسم جشنی که به این منظور در تویسرکان برگزار شد، به ویژگی ها و وظایف منتظران امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: یک منتظر واقعی دست روی دست نمی گذارد و شرایط را برای ظهور امامش مهیا می سازد.

وی اظهار کرد: پویایی معنوی، خودسازی و شناخت بیشتر قرآن کریم و عمل به آن و تلاش برای آشنایی با آموزه های دینی با محوریت خودسازی، همه و همه بستر سازی برای ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

این کارشناس حوزه مهدویت افزود: اگر تک تک افراد در راستای خودسازی و خودشناسی با دعا؛ با تهذیب نفس و با عمل به آیات الهی گام بردارند، جامعه نیز که از مجموع انسان ها تشکیل شده است، خود به خود آماده ظهور شده و زمینه های حضور امام فراهم می شود.

حجت الاسلام بوستان چی تصریح کرد: یک منتظر واقعی به دنبال ایجاد آمادگی برای خود و دگران است، ساکن نیست، بلکه پویا و سرزنده به دنبال کسب تهذیب نفس می رود.

وی عنوان کرد: یک منتظر واقعی خود را به فضائل اخلاقی نیکو، اعتقادی و دینی آراسته می کند چرا که می داند جامعه، زمانی آماده ظهور امام زمان است که از نظر فکری، اعتقادی و علمی آمادگی های لازم و ضروری در آن ایجاد شده باشد.

این کارشناس حوزه مهدویت گفت: منتظر واقعی لحظه ای از یاد خدا و امام زمان(عج) غافل نمی شود و محبت و مؤدت به ایشان را هر لحظه در دل خود تقویت می کند.

حجت السلام بوستان چی افزود: شور و اشتیاق یک منتظر واقعی در اعمال و عباداتش به روشنی مشخص است، صبور است و عفت و تقوا را پیشه خود می کند و مهمتر همیشه چشم به راه آن حضرت است و در این چشم به راهی، اعمال خود را برای رضای خدا و امام خود انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ثابت قدمی در دین و صبر در مصائب از ویژگی های دیگر یک منتظر واقعی است، تصریح کرد: منتظر واقعی دعا برای ظهور امام زمان(عج) را در هر لحظه فراموش نمی کند و با خودشناسی در شناخت امام خود قدم برداشته و با دعا و راز و نیاز به دنبال ارتباط قبلی با امام زمان خود است.

به گزارش رودآور، این مراسم جشن به همت کانون قرآن جامعه زنان تویسرکان برگزار شد و مداحی و تقدیر از دانش آموزان کانون مهدویت از برنامه های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار