26. ارديبهشت 1395 - 10:51   |   کد مطلب: 10286
نخستین جشنواره کارآفرینان برتر دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در سال اقتصاد «مقاومتی، اقدام و عمل» به میزبانی واحد همدان برگزارشد.
 بازار کار، آموزش‌های مهارتی, فنی‌وحرفه‌ای,

به گزارش شبنم ها، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان دراین جشنواره اظهار کرد: کارآفرین فردی است که با تکیه بر نوآوری و پذیرش مخاطرات از فرصت‌ها، ارزش اقتصادی به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده، گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی منابع انسانی است که دانشگاه‌ها نقش ارزنده و مهمی در تقویت منابع انسانی دارند و اگر توجه کافی به منابع انسانی داده نشود، جوانان نمی‌توانند به خوبی در جامعه حضور داشته یاشند.

اقلامی با بیان اینکه امروزه به جای کالا، تکنولوژی صادر می‌شود، گفت: استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از مباحث مهم در جامعه است که اگر نتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم کشور متضرر خواهد شد.

وی با اشاره به اشتغال فارغ‌التحصیلان، بیان کرد: متاسفانه فارغ‌التحصیلان دانشگاه با بازار آشنا نیستند در صورتی‌که رشد علمی خوبی داشته اما نمی‌توانند وارد بازار کار شوند.

وی با تاکید بر سوق دادن فارغ‌التحصیلان به بازار کار، عنوان کرد: با سوق دادن فارغ‌التحصیلان به بازار کار باید آشنایی با محیط شکل گیرد.

اقلامی اضافه کرد: یکی از راه‌های ایجاد آشنایی با بازار کار، آموزش‌های مهارتی فنی‌وحرفه‌ای بوده که یکی از پیشنهادات عمده برای ورود به بازار کار گذراندن دوره‌های آموزشی در مراکزآموزش فنی حرفه‌ای است.

وی ادامه داد: البته طرح کارورزی در گذشته انجام می‌شد که متاسفانه متوقف شده و دولت دنبال اجرای مجدد این طرح است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار