22. شهريور 1399 - 7:05   |   کد مطلب: 10366
قبل از شروع گردگیری، خانه ‌تان را جارو بزنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبنم ها به نقل از  زن امروز ،گردگیری یکی از کارهای همیشگی و بی‌پایان برای تمیز نگه داشتن خانه است.

 

اگرچه نمی‌توانیم برای همیشه از گردوخاك نشسته بر وسایل خانه ، خلاص شویم ولی راه‌حل‌هایی برای كم شدن گردوغبار و راحت تمیز كردن خانه داریم.

_ اول از همه راه‌های ورود گرد و خاك به خانه‌تان را پیدا كنید

درز در و پنجره‌ها یكی از اصلی‌ترین راه‌های ورود گرد وخاك به خانه هستند. حتما این درز‌ها را بگیرید تا علاوه بر جلوگیری ازورود گرد و خاك، گرمای خانه از این درزها خارج نشود. دریچه‌های كولر نیز یكی دیگر از راه‌های ورود گردوخاك به خانه است. حتما دریچه‌های كولر را ببندید و بعد از تمیز كردن آنها، یك كاغذ یا مقوا جلوی دریچه بچسبانید تا مانع ورود گرد و خاك به خانه وخارج شدن گرما شود.

در فصل‌های گرم سال نیز هربار بعد از جارو كشیدن خانه ، كولر را خاموش كنید و با سر فرچه‌ای جاروبرقی، دریچه‌های كولر را جارو كنید تا گردوخاك آن گرفته شود.

_ ورود خود شما به خانه نیز یكی از راه‌های آمدن گردوخاك به منزل است

گرد و خاكی كه روی كفش، لباس و وسایل‌تان نشسته، با شما وارد خانه می‌شود. پس بهتر است كفش‌هایتان را خارج از در ورودی خانه دربیاورید و در جاكفشی بگذارید. لباس‌هایتان را قبل از ورود به خانه بتكانید و اگر خرید كرده‌اید آنها را مستقیم به آشپزخانه ببرید و جابه‌جا كنید. موكت یا فرش كوچكی در ورودی خانه پهن كنید و هفته‌ای یك‌بار آن را بشویید یا جارو بكشید.

_ روزنامه یا كاغذ باطله را در اتاق پاره نكنید، زیرا ریزذراتی كه آنها را تشكیل داده‌اند در هوا معلق می‌شوند و روی وسایل می‌نشینند.

_ فیلترجاروبرقی‌تان را طبق دستوری كه دارد هرچند وقت یك‌بار تمیز یا عوض كنید، چون منافذ این فیلترها بعد از مدتی كثیف و مسدود می‌شوند و نمی‌توانند گردوخاك را در جارو محبوس كنند و به بیرون بازمی‌گردانند.

_‌  قبل از شروع گردگیری، خانه ‌تان را جارو بزنید؛ چون بیشتر گردوغبارها با جارو جمع می‌شود و مقدار كمی روی وسایل باقی می‌ماند كه برای تمیز كردن آنها بهتر است از گردگیرهای پری استفاده نكنید چون گرد و خاك به آنها نمی‌چسبد و فقط از یك مكان به مكان دیگر منتقل می‌شوند. بهترین گزینه، گردگیرهای ریزبافت یا پارچه‌های میكروفیبر یا الكترواستاتیكی هستند كه گردوخاك را به‌خود می‌گیرند و نگه‌می‌دارند و بعد از تمام شدن گردگیری به راحتی شسته می‌شوند و دوباره قابل‌استفاده هستند.

_ اگر دستمال یا پارچه‌های معمولی در دسترس دارید و با آنها خانه را تمیز می‌كنید، حتما با كمی آب مرطوبشان كنید تا گردوخاك به آنها بچسبد.

 

پایان پیام / ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار