18. مهر 1394 - 17:21   |   کد مطلب: 7588
اگر پیست دوچرخه سواری در همدان احداث شود قطعا این بانوان می توانند از آن به عنوان مکانی امن برای ورزش دوچرخه سواری استفاده نمایند.مکانی که میتوان نه تنها ناهنجاری های اخلاقی را با استفاده از آن از بین برد، بلکه استعداد های نهفته ای را نیز کشف کرد.
بروز ناهنجاری های اخلاقی در جامعه، با گسترش دوچرخه سواری بانوان در سطح شهرها

به گزارش شبنم ها به نقل از همدان ورزش؛ براساس نتایج بدست آمده از تحقیقات مختلف در سراسر دنیا، ورزش نه تنها باعث سلامت جسم، نشاط و شادابی همه افراد جامعه می شود بلكه سلامت فكر و روح افراد را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد. 

با این شرایط كمبود امكانات ورزشی همواره یكی از موانع بزرگ در راه اشاعه و بهینه کردن فرهنگ ورزش در میان بانوان می باشد.

اما باید توجه داشت که، زنان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، افرادی که در آینده مسوولیت بزرگ تربیت نسل بعداز ما را نیز عهده دار خواهند شد.

روند توسعه زندگی شهری و تغییر الگوهای حرکتی روزانه و در نتیجه کاهش فعالیت های حرکتی به ویژه در بانوان، اندام ها و عضلات آنان را تحت تأثیر و خطر جدی کم تحرکی و ضعف های جسمانی قرار داده است.

مشکلات جدی در عدم گسترش ورزش در سطح بانوان کشور به خصوص بانوان همدان، ناشی از کمبود فضاهای  مناسب ورزشی و سالن های اختصاصی  ویژه بانوان است.

با این مقدمه کوتاه به بررسی مشکلی جدید به نام دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر می پردازیم، مشکلی که این روزها باعث بروز ناهنجاری هایی در سطح شهر همدان شده است.

 

در حدود 8 سال پیش بود که، کلنگ ساخت پیست دوچرخه‌سواری در همدان توسط مسئولین وقت به زمین زده شد، اما پیمانکار پروژه با دریافت مبلغی رها کار را رها کرد و متأسفانه تا این تاریخ هیچگونه اقدامی در این زمینه توسط مسئولین ورزشی استان به منظور پیگیری این موضوع صورت نگرفته است.

کلان شهر های بزرگ کشورمان همگی دارای پیست های دوچرخه سواری هستند، اما از آنجایی که همدان در بیشتر موارد تنها نام کلان شهر را یدک می کشد، این مهم نیز هنوز در این شهر به سرانجام نرسیده است و رکاب زنان همدانی همچنان در حسرت داشتن یک پیست مانده اند.

اما نکته دیگری که در زمینه دوچرخه سواری کاملا مشخص است، همگانی بودن این ورزش مفرح است که این امکان را برای همگان فراهم می سازد تا در هر شرایطی از آن بهره ببرند.

با توجه به این مورد، دختران نیز از سایر افراد جامعه در بهره بردن از امکانات مستثنی نیستند و میخواهند تا جایی که ممکن است از وقت خود جهت ایجاد سلامتی جسمی و روحی بهره مند گردند.

با اندکی نگاه به اطراف خود مشاهده می کنیم، دختران بسیاری این روزها نه تنها برای ورزش کردن، بلکه برای انجام امورات روزانه خود از دوچرخه استفاده می کنند.

این موضوع به هیچ عنوان و از هیچ نظری اشکال ندارد؛ اما بحثی که باعث می شود این موضوع به چالش کشیده شود، بروز ناهنجاری های اخلاقی در جامعه است.

هنگامی که یک بانوی دوچرخه سوار از این وسیله استفاده می کند، نا خودآگاه اندام وی در معرض دید همگان قرار می گیرد که برخی از افراد دارای مشکل آن را به شدت مورد سوء استفاده خود قرار می دهند.

اما اگر پیست دوچرخه سواری در همدان احداث شود قطعا این بانوان می توانند از آن به عنوان مکانی امن برای ورزش دوچرخه سواری استفاده نمایند.مکانی که میتوان نه تنها ناهنجاری های اخلاقی را با استفاده از آن از بین برد، بلکه استعداد های نهفته ای را نیز کشف کرد.

امروزه در جوامع متمدن بانوان برای انجام ورزش های روزانه خود مکان های مخصوصی را دارند، اما در کشور ما و به ویژه همدان این قشر از جامعه حتی از داشتن یک پیست دوچرخه سواری که شاید هزینه احداث آن از بیشتر مجموعه های ورزشی هم کمتر باشد، محروم هستند.

حال سوال اینجاست چرا مسئولین ورزش استان موضوع به این مهمی را به صورت جدی تر در دستور کار خود قرار نمیدهند؟

خبرنگار همدان ورزش هنگامی که به سراغ چند تن از بانوان دوچرخه سوار همدانی رفت، تمامی آنها بر یک موضوع واحد تاکید داشتند، و آن ساخت محلی مناسب برای انجام دوچرخه سواری بود.

بانوان همدانی از اینکه در هنگام ورزش کردن با ایجاد مزاحمت های گوناگون روبرو می شوند، از مسئولین خواستند تا هرچه سریعتر این مشکل بزرگ را برطرف کنند و پیست دوچرخه سواری همدان را هرچه زودتر ساخته و آماده بهره برداری نمایند.

این بانوان با تاکید بر حفظ سلامت جامعه به ویژه سلامت روحی و جسمی بانوان، از مسئولین ورزشی استان پیگیری مجدانه احداث پیست همدان در محلی مناسب که دست رسی به آن راحت باشد را خواستار شدند.

پایگاه خبری تحلیلی همدان ورزش، منتظر سخنان مسئولین به منظور پاسخگویی به این مطالبه مهم بانوان همدانی می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار