7. بهمن 1395 - 12:36   |   کد مطلب: 14990
مدیر کل سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان اظهار داشت: سفر یک روزه 300 گردشگر از سراسر جهان به همدان فرصت مناسبی در معرفی داشته ها و ظرفیت های استان به خارج از کشور است.
شبنم ها, shabnamha, نشست خبری, کنوانسیون بین المللی گردشگری, afkl ih, shabnamha.ir

به گزارش شبنم همدان، نشست خبری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری همدان با حضور مدیرکل سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان ، رئیس صنف انجمن تورگردانان کشور و جمعی از خبرنگاران  در سالن جلسات هتل باباطاهر این شهر برگزار شد.

علی مالمیر در این نشست در مورد اهداف بلند مدت سازمان میراث فرهنگی گردشگری اظهار داشت: رویداد بین المللی کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان با توجه به هدف‌گذاری در سند چشم انداز اتفاق قابل توجهی است.

وی افزود: بر اساس اهداف تعیین شده سند چشم انداز گردشگری باید در سال پایانی چشم انداز شاهد حضور 20 میلیون گردشگر در کشور باشیم و از این صنعت حدود 25 تا 35 میلیارد دلار درآمد برای کشور داشته باشیم.

مالمیر در مورد پتانسیل های گردشگری کشور اذعان داشت: ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری جزء 10 کشور اول دنیا است و با توجه به زیرساخت ها و پتانسیل های خوب گردشگری باید بکوشیم در جذب گردشگران خارجی سهمی بیشتر از میانگین جهانی داشته باشیم.

وی افزود: استان همدان نیز باید به لحاظ جاذبه های گردشگری که در سطح استان پراکنده است و جاذبه های منحصر به فردی مانند غار سیاحتی علی‌صدر به نسبت میانگین جذب گردشگر در کشور در ردۀ بالاتری قرار گیرد.

مدیرکل سازمان گردشگری استان ضمن بررسی نیازها برای رسیدن به این هدف عنوان کرد: اولین قدم معرفی داشته ها و ظرفیت ها به خارج از کشور است و پس از معرفی ظرفیت ها باید بتوانیم به گردشگران جهانی ثابت کنیم به لحاظ زیرساخت های فیزیکی و کیفیت خدمات ارائه شده از استانداردهای لازم برای میزبانی گردشگران خارجی برخوردار هستیم.

وی تصریح کرد: رویدادهای بین المللی مانند رویداد اخیر یکی از راههای خلاقانه است که می تواند در رسیدن به این اهداف بسیار مؤثر باشد.

مالمیر ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این رویداد گفت: خوشبختانه مخاطبین در این کنوانسیون فعالان صنعت گردشگری هستند و باید ظرفیت های استان را به آنها معرفی کنیم.

در این برنامه بیش از 300 گردشگر  از کنوانسیون 41 کشور به مدت 12 روز در ایران خواهند بود و همدان نیز یک روز میزبان این گردشگران است و ره­­آوردهای این کنوانسیون ضمن ورود ارز به کشور استفاده از امکانات  تبلیغاتی جهت بهره برداری های آینده است.

مالمیر در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا یک روز برای معرفی همدان کافیست چرا غار علیصدر در مکان های مهم گردشگری قرار نگرفته و تنها از طریق نمایشگاه عکس به آنها معرفی شده است اظهار داشت: بازدید از غار علی­صدر قبلاً در برنامه های ما بوده است اما با توجه زمان کوتاه حضور گردشگران و مسافت طولانی تا علی‌صدر با برگزاری بازدید حضور و ایجاد خستگی امکان معرفی دیگر ظرفیت های همدان وجود نداشت. به همین جهت از طریق نمایشگاه عکس و طراحی کلیپ های تبیغاتی از مجموعه علیصدر ظرفیت های آن را به گردشگران معرفی کردیم.

وی اعلام کرد: بازدید از شهر لاله جین هم در برنامه گردشگران خارجی نیست و به همین جهت در مجموعه تبلیغاتی کلیپ هایی از صنایع دستی را نیز گنجانده‌ایم.

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 
شبنم ها, shabnamha, نشست خبری, کنوانسیون بین المللی گردشگری, afkl ih, shabnamha.ir

دیدگاه شما

آخرین اخبار