23. تير 1395 - 4:12   |   کد مطلب: 11091
دشمنان اسلام از هر راهی برای سرکوبی اسلام و مسلمین استفاده می کنند. دموکراسی و سازمان هایی چون حقوق بشر و بانک جهانی و یا عناوینی چون مبارزه با تروریسم و مبارزه قاچاق و غیره همه و همه ابزارهایی است که این دولت ها را در رسیدن به اهداف ضد انسانی و ضد دین کمک می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبنم همدان :

FATF کارگروه مالی و بین المللی است که به نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی مشهور است. این کارگروه در  24 ژوئن 2016 اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن اعلام شده بود محدودیت‌های نظام پولی و مالی ایران از سوی این کارگروه به‌مدت 12 ماه  برای بررسی پیشرفت‌های ایران در عملیاتی کردن توافقات بین ایران و این نهاد به حالت تعلیق در آمده است.

کارگروه اقدام مالی (FATF)، مجموعه سیاست‌‌گذار پرنفوذی است که توصیه هایی در حوزه مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم ارائه می‌کند؛ این توصیه‌ها در عمل برای تمامی کشورها الزامی است.

FATF، ایران را مانند کره شمالی، از نظر مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم لیست سیاه کشورهای دارای ریسک بالای پول‌شویی قرار داده است. از این رو مراودات و همکاری بانک‌های بین المللی  و مؤسسات اعتباری دنیا با شرکت‌های ایرانی بسیار محدود شده  و اکثر این موسسات با ایران همکاری نمی کنند.

یکی از نکات قابل توجه این است که جزئیات موارد توافق ‌شده بین ایران و این نهاد هیچ اشاره‌ای نشده و این جزئیات تاکنون از سوی دولت ایران نیز اعلام نشده است و این  نگرانی وجود دارد که موضوع بانکی توافق شده سودی برای کشور نداشته باشد و اثرات تخریبی سنگینی به جای بگذارد.

در این کارگروه حدود 49  دستورالعمل وجود دارد که 40 مورد آن مربوط  به پولشویی و 9 مورد آن درباره تأمین مالی تروریسم است. مهمترین مسئله در این بین آن است ما در مورد تروریسم تعریف مشترکی با آمریکا و برخی کشورهای دیگرنداریم. هرچند ممکن است درباره داعش، در ظاهر همه کشورها نظر یکسانی داشته باشند، اما آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را جزو گروه‌های حامی تروریسم می‌داند و  کشورهای حاشیه خلیج فارس که عضو FATF هستند نیز حزب‌الله لبنان را جزو گروه‌های تروریستی فهرست کرده‌اند. حال آنکه جبهه های مقاومت اسلامی جبهه همه مسلمانان است و وظیفه هر مسلمانی کمک به این جبهه هاست.

با این مقدمه خبرنگار شبنم همدان در بین مردم رفته و نظر آنها را در  مورد این توافق پرسیده است:

فاطمه صادقی  پنجاه و سه ساله و استاد دانشگاه علوم پزشکی است . او در اوج جوانی، سالها در جنگ تحمیلی فعالیت کرده و به عنوان پرستار در جبهه ها یاری رسان مصدومان بوده است . او نیز در روزهای دشوار جنگ  با دشمن مقابله کرده است. این بانوی مبارز درباره کمپین FATF چنین گفت : ما برای استقلال ایران و برای عزت و شرافت اسلام سالها جنگیده ایم و با دست خود جوانان را جلوی گلوله دشمن فرستادیم تا کشورمان را حفظ کنیم و محال است اجازه دهیم بار دیگر پای دشمنان به این مملکت باز شود. او بر دسیسه های همیشگی دشمنان اسلام اشاره کرد و از مردم و دولت خواست هوشیار باشند و فریب نقشه های دشمنان را نخورند.

صادقی اذعان کرد همه کسانی که با نقشه های حساب شده قصد دارند با پنبه سر ما را ببرند باید بدانند که ما پیرو خط ولایت هستیم و با این معیار تشخیص، هرگز به خطا نمی رویم.

بانوی بسیجی که اطلاعی در مورد این توافقات و مذاکرات نداشت پس از شنیدن ماجرای این کمپین محکم و استوار پاسخ داد ما بسیجیان هرگز جبهه مقاومت را رها نمی کنیم و نمی گذاریم برادران و خواهران مسلمان ما تنها بمانند. هیچ توافقی در این زمینه از سوی مردم ایران پذیرفته نیست.

یکی از کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی  در صحبت با خبرنگار شبنم همدان، ضمن پیوستن به کمپین خواستار شفاف سازی توافقات شد و گفت مردم ایران اجاز نمی دهند اطلاعات بانکی آنها ملعبه دست دشمنان شود و مورد سوء استفاده قرار گیرد.

یکی از مصاحبه شوندگان مرد میانسالی بود که دکترای امنیت ملی داشت. او توافقات مذکور را برای ایران خطری جدی از نظر امنیت اطلاعات دانست و گفت هر توافق و امتیازی باید از طریق مجلس شورای اسلامی تایید شود و ما خواستار اعلام جزئیات این توافق به مجلس هستیم. از نظر مردم هر پیمان و تعهدی که بدون تایید مجلس انجام شود مردود است . نمایندگان ما در مجلس برای بررسی این موارد آماده هستند و هوشیارانه اجازه نمی دهند هیچ ضرر و زیانی به مردم و کشور وارد شود.

مادر پیری که دو فرزندش شهید شده اند در صحبت با خبرنگار شبنم همدان گفت : ما برای اسلام خون دادیم و نمی گذاریم هیچ دشمنی خون شهیدان ما را ضایع کند. پسران من برای سربلندی ایران جان دادند و ایران باید سربلند و پیروز بماند. ما نمی گذاریم مملکت دو دستی تقدیم داعش و دشمنان اسلام شود.

یکی از دانشجویان گفت ما در عصر تکنولوژی و ارتباطات هستیم و هیچ توافق سری و پنهانی در این عصر معنا ندارد. باید همه تعهدات و مذاکرات شفاف سازی شود و مردم در جریان اتفاقاتی که برای کشور افتاده است باشند. نفوذ اقتصادی کشورهای بیگانه با استقلال ما در تضاد است و دست دشمن را برای سو استفاده و تحریم باز می گذارد.

دکتر محمدی جانباز هشت سال دفاع مقدس نیز با صراحت اعلام کرد دشمنان اسلام از هر راهی برای سرکوبی اسلام و مسلمین استفاده می کنند. دموکراسی و سازمان هایی چون حقوق بشر و بانک جهانی و یا عناوینی چون  مبارزه با تروریسم و مبارزه قاچاق و غیره همه و همه ابزارهایی است که این دولت ها را در رسیدن به اهداف ضد انسانی و ضد دین کمک می کند  و دولت ایران در برخورد با این دام های خوش نقش باید نیت سوء دشمنان را در نظر بگیرد. آمریکا و کارگروههای دست پروده اش هیچ گاه به تعهدات خود عمل نکرده و نمی کنند و این توافقات را دستمایه شروع جنگ و اعمال فشار و نفوذ خود قرار می دهند.

امروز جنگ و تسلط بر دیگر کشورها تنها از راه ارتش و لشکر کشی انجام نمی شود. ما در میدان جنگ نرم و سیاست های پر نیرنگ جهان غرب هستیم و اگر غفلت کنیم بازی را باخته ایم. ملت ایران از درگیر شدن در بازی های سیاسی غرب بیم دارد و از رئیس جمهور محترم تقاضا می کند دستورات مقام معظم رهبری را در تمام امور چراغ راه خود قرار دهد تا سربلندی ملت حفظ شود. امروز و در زمان صلح ما هنوز در جبهه حاضریم  و مدافعان حرم را پرورش می دهیم و به همه جهان اعلام می کنیم غیرت ایرانی اجازه نمیدهد در هیچ نقطه از دنیا ، اسلام و مسلمین مورد تعرض قرار گیرند.

انتهای پیام / ن

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار