4. ارديبهشت 1395 - 13:48   |   کد مطلب: 10147
به نظر می رسد همدان با داشتن و ایجاد زیرساخت های لازم می تواند جشنواره های بزرگ قرآنی و همچنین مسابقات بین المللی در این زمینه برگزار کند.
 جشنواره , قرآنی ,مسابقات بین المللی
 به گزارش شبنم ها، بیش از چندین سال می گذرد که همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نامگذاری و شناخته شده است و این که آیا واقعا اقدامات جدی و عملیاتی در این راستا صورت پذیرفته یا نه ، باید در عملکرد مسئولان مشاهده کرد و یا این که فقط در حد یدک کشیدن این عنوان بوده است.
همچنین چند صباحی است که همدان شاهد برگزاری جشنواره هایی چون فیلم و تئاتر کودک و نوجوان است که همه اینها شور و نشاط خاصی به فضای استان می بخشد، اما همه می دانیم این شور و نشاط مقطعی بوده و با اتمام جشنواره ها این امر نیز به پایان می رسدو اثر معنوی خاصی که ماندگاری داشته باشد ندارد.
 

در ادامه نامگذاری ها قرار بود که همدان پایتخت سیاسی ایران شود و به همین ترتیب شاید در آینده شاهد عنوان های متفاوتی برای استانمان باشیم.حال باتوجه به این مطالب و نظرات آیا همدان ظرفیت برگزاری یک مسابقه معنوی بزرگ و بین المللی به طور دائمی و منظم از جمله قرآن کریم را ندارد؟ چرا مسئولان ما در این مورد قدمی بر نمی دارند؟ تالار قرآن چند سالی است که به حال خود رها شده و یا بحث هایی که در مورد مکان جامعه القرآن مطرح بوده و یا توسعه مدارس قرآنی و مواردی از این قبیل در استان در چه وضعیتی قرار دارند؟

 

با توسعه فضای مجازی و گرایش فرزندان  به آن و سپراندن اوقات بسیاری در این فضا و این که چه مطالبی را به اشتراک می گذارند همواره به یک دغدغه برای والدین تبدیل شده و در گفتگوهای خود خواهان یک راه حل و چاره برای این موضوع هستند که فرزندانشان از این گونه امکانات به نحو شایسته و برای پیشرفت معنوی و عقلی خود استفاده کنند. به نظر می رسد همدان با داشتن و ایجاد زیرساخت های لازم می تواند جشنواره های بزرگ قرآنی و همچنین مسابقات بین المللی در این زمینه برگزار کند و با دعوت از منتخبان و ممتازان قرآنی و شناساندن این گونه چهره های معروف، علاقه فرزندانمان را در حوزه حفظ و قرائت و همچنین فهم عمیق مطالب قرآنی افزایش داده که به تبع چنین اقدامات و برنامه هایی، ماندگارتر و موجب جذب جوانان به جلسات و محافل قرآنی می شود.

 

مهدهای قرآنی ، مدارس قرآن، برنامه ریزی خود والدین و اقدامات و تصمیم گیری های مسئولین ، همه و همه می توانند در توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی موثر باشد.

 

لذا امیدواریم مسئولین با زمینه سازی های لازم در سطح استان بتوانند بر ذهن و افکار و عملکرد فرزندان این آب و خاک موثر واقع شده تا همیشه این دارالمومنین همدان اسوه و الگو و پایتخت ترویج معارف عمیق قرآن قرار گیرد. ان شاء الله

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار