4. بهمن 1394 - 13:21   |   کد مطلب: 8984
مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان عنوان کرد :
تبیین آثار و برکات حجاب، اصلی ترین عامل برچیده گی بدحجابی/ حجاب مروارید اقیانوس بندگی
مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان گفت: با تبیین درست فرهنگ عفاف و حجاب در بین نسل جوان، در آینده ای نه چندان دور شاهد خواهیم بود که این افراد به صورت کاملا آگاهانه حجاب برتر یا همان چادر را به عنوان اصلی ترین پوشش خود انتخاب می کنند.
تبیین آثار و برکات حجاب، اصلی ترین عامل برچیده گی بدحجابی/ حجاب مروارید اقیانوس بندگی

 به گزارش شبنم ها به نقل از، پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس استان همدان؛ به مناسبت سال روز کشف حجاب توسط رضا شاه خائن؛ به سراغ یکی از فعالان فرهنگی استان همدان رفته است که در ادامه آن را می خوانید.

زهرا کرمی در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن ابراز تاسف از رخنه فرهنگی دشمن به ویژه در امر عفاف و حجاب، اظهارداشت: از آنجایی که تاکید حضرت امام خامنه ای(حفظ الله) در بحث فرهنگ و رویکردهای ترقی حجاب در سطح جامعه بسیار زیاد است، از دیدگاه بنده فرهنگ عفاف و حجاب یک امر اجتناب ناپذیر است که بانوان جامعه را از آسیب های روحی و جسمی به شدت باز می دارد.
 
مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان اضافه کرد: فرهنگ عفاف و حجاب به این معناست که استفاده از حجاب برتر یعنی همان چادر به عنوان یک نماد اسلامی- ایرانی باید مورد توجه یک بانوی ایرانی قرار بگیرد.
 
وی گفت: فرهنگ استفاده از چادر ریشه در اسلام و قرآن دارد و یک بانوی مسلمان استفاده از آن را نباید برای خود منع بداند و باید توجه داشته باشد که درکنار هویت اسلامی این پوشش؛ چادر یک نماد ملی در کشورما می باشد که تصاویر آن را به راحتی می توان از روی نقوش برجسته کتیبه های تاریخی مشاهده کرد.
کرمی تصریح کرد: اما اگر در امر حجاب کوچکترین انحرافی ایجاد گردد، باید گفت که فرهنگ آن دچار تزلزل شده است، که در این صورت باید برای درمان آن راه های اثر بخشی اتخاذ گردد.
 
مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان در پاسخ به این سوال که چرا برخی از دختران، حجاب برتر را انتخاب نمی کنند، عنوان کرد: یکی از اصلی ترین دلایل استفاده دختران از حجاب برتر و بد حجابی، عدم آگاهی آنان از برکات و فواید بی شمار حجاب است.
 
وی افزود: همه افرادی که به نوعی در امر موضوعات فرهنگی، به ویژه عفاف و حجاب نقش دارند باید این فواید را به درستی برای نسل جوان بارگو نموده و به شبهات آنان به درستی و دقت پاسخ دهند.
 
کرمی اظهارکرد: با تبیین درست فرهنگ عفاف و حجاب در بین نسل جوان، در آینده ای نه چندان دور شاهد خواهیم بود که این افراد به صورت کاملا آگاهانه حجاب برتر یا همان چادر را به عنوان اصلی ترین پوشش خود انتخاب می کنند.
 
مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شاکله ی اولیه ی رفتار و کنش افراد در کوچکترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده صورت میگرد؛ ابراز کرد: قطعا می توان گفت که هر فرد اولین رفتار های خود را چه به صورت صحیح و چه ناصحیح از همین خانواده دریافت و در سطح جامعه منتشر می کند.
کرمی با بیان اینکه رفتار در خانواده می تواند رفتار در یک جامعه را رهبری کند؛ عنوان داشت: به عبارتی محیط خانواده و کانون گرم آن بستر و فضای مملوء از مهر و محبت؛ میتواند موجبات بروز رفتار های مختلفی در هر فرد باشد. 
 
وی با اشاره  به اینکه مادران اصلی ترین نقش را در تربیت فرزندان خود، به ویژه دختران دارند، تصریح کرد: مادران متدین سعی میکنند فرزندان خود را در چارچوب تعالیم دینی و اسلامی تربیت نمایند.
مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان افزود: اگر خدای ناخواسته مادری هم باشد که به این تعالیم دینی چندان اهمین ندهد بی شک زمینه بروز ناهنجاری  فرزندان خود را فراهم ساخته است.
کرمی تاکید کرد: اگر مادری با برقراری ارتباط دوستانه و متعارف در محیط خانواده و ایجاد فضای روحی برای اظهار نظر های منتطقی و اصولی فرزندش فراهم نماید، میتواند از بروز ناهنجاری ها و بی نظمی ها در سطح خانواده و اجتماع جلو گیری کند و باعث انتخاب آگاهانه فرزندش از حجاب گردد.
 
وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد حجاب می تواند بر فعالیت های اجتماعی یک زن تاثیر گذار باشد، گفت: یکی از حسن های حجاب در اجتماع ایجاد ثبات و فضای معنوی، به دور از بی بند و باری است.
 
مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان اضافه کرد: بر خلاف کشور های غربی که به دلیل نبود حجاب میدان کار و فعالیت های اجتماعی را با لذت جویی های جنسی در هم می آمیزند، اسلام میخواهد با رعایت حجاب و پوشش محیط اجتماع از این گونه لذت ها پاک شده و لذت های جنسی فقط در چارچوب خانواده و با ازدواج مشروع صورت گیرد تا یک زن بتواند به راحتی در محیط اجتماع فعالیت کند.
 
کرمی اظهارداشت: با این نگرش نه تنها فضا برای هر گونه فعالیت اجتماعی یک زن مستعد می شود؛ بلکه زمینه های مشارکت و حضور یک پارچه ی زن را در عرصه های مختلف اجتماع برای فعالیت های گوناگون فراهم می نماید .
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه تا چه میزان می تواند بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیافزاید، گفت: وقتی درمتون و منابع اصلی دینی نگاه می کنیم که تنها نسخه شفا بخش بیماری های فرهنگی و اجتماعی را امر به معروف و نهی از منکر معرفی می کنند؛ قطعا مساله حجاب هم جز همین مسایل است که راه حل اصلی و قطعی آن را باید در امر به معروف و نهی از منکر جستوجو نماییم.
 
مدیر فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان افزود: سوال اینجاست که امر به معروف و نهی از منکر با چه شیوه ای باید اجرا گردد ؟ و چرا در طی دوران بعد از انقلاب نهی از منکر در خصوص حجاب اینقدر دستخوش سلیقه های مختلف افراد نا آگاه و بعضا معاند قرار گرفته؛ به طوری که هرگاه از حجاب سخن می گوییم همواره چهره ای خشن از نهی از منکر در ذهن ها به وجود میاید؟
 
کرمی در پایان خاطرنشان کرد: بنا به فرموده حضرت امام خامنه ای(حفظ الله)، امر به معروف در سطح عمومی تنها باید به شیوه نرم و به صورت زبانی باشد تا بتواند در بلند مدت اثرات مثبت خود را بگذارد.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار