7. دى 1394 - 17:34   |   کد مطلب: 8572
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تشریح کرد:
برنامه‌ای برای ایمن‌سازی شهر تهران برای زنان تا نیمه دوم سال 95
یکی از اقدامات شهرداری تهران نورافشانی نقاط آسیب‌خیز و پرخطر است که سعی شده با نورپردازی‌ها، امن‌تر شوند. تمام نقاط تهران که نورپردازی نشده‌اند و شب‌ها احتمال خطر در آن‌جا وجود دارد، شناسایی شده‌اند و به مرور و طی برنامه‌ای یک‌ساله سعی می‌شود تمام فضاهای پرخطر در سطح تهران را به فضای امن تبدیل کنیم.

به گزارش شبنم ها،حجت‌الاسلام میثم امرودی در گفت‌وگو با مهرخانه، در خصوص فراهم‌کردن فضای زنانه در شهر و توجه به امنیت در شهرسازی تصریح کرد: شهرداری هیچ‌گاه به دنبال زنانه‌کردن شهر نبوده، بلکه عدالت‌محوری یکی از رویکردهای شهر تهران است. بسیاری از امکانات موجود در سطح شهر قابل استفاده برای مردان است و زنان نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. ایجاد بوستان‌های بانوان، ایجاد شهربانوها در سطح تهران، استفاده از فضای بسته مدارس دخترانه برای تجهیز آن‌ها به‌عنوان فضاهای ورزشی که زنان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند، راه‌اندازی خانه‌های تسنیم که پاتوق‌های تربیتی فرهنگی هستند و در سراهای محله شکل می‌گیرد و کنگره‌هایی در حوزه بانوان، برنامه‌ها و اقداماتی است که در سطح تهران فراوان داریم.

بیش از 95 درصد نقاط تهران امن‌سازی شده است
او ادامه داد: یکی از اقدامات شهرداری تهران نورافشانی نقاط آسیب‌خیز و پرخطر است که سعی شده با نورپردازی‌ها، امن‌تر شوند. تمام نقاط تهران که نورپردازی نشده‌اند و شب‌ها احتمال خطر در آن‌جا وجود دارد، شناسایی شده‌اند و به مرور و طی برنامه‌ای یک‌ساله سعی می‌شود تمام فضاهای پرخطر در سطح تهران را به فضای امن تبدیل کنیم؛ در نتیجه در شش ماهه دوم سال 95 با کمتر جایی مواجه شویم که ناامن باشد. در حال حاضر نیز بیش از 95 درصد از نقاط تهران امن‌سازی شده‌اند و بسیاری از مراکز پرخطر تبدیل به بوستان شده‌اند؛ مانند بوستان نهج‌البلاغه که پیش از تبدیل آن به بوستان، زمانی که پلیس می‌‌خواست آن‌جا را پاک‌سازی کند، دشتبانی لشکری را پیاده می‌کرد تا بتواند دشتبانی کند و آسیب‌هایی مانند توزیع مواد مخدر را جمع کند، اما با تبدیل آن‌جا به یک بوستان بزرگ، مشکلات حل شد. دره‌رودهایی که در سطح تهران تبدیل به فضایی عمومی شده‌اند نیز از همین دسته اقدامات است.

(در همین زمینه: زنان و فضاهای شهری)

جمع‌آوری تمام زنان معتاد محله هرندی
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: تبدیل بوستان‌ها به یک محیط خانوادگی از دیگر اقدامات است که بر همین اساس در تابستان امسال، تمام برنامه‌های شهرداری در پارک‌ها در حوزه خانوادگی بود. شهرداری فضایی را فراهم کرده است که خانواده‌ها بتوانند در کنار هم متین و صمیمی زندگی کنند. در برخی نقاط با کشیدن یک دیوار یا ریختن یک دیوار، امنیت حاکم می‌شود. به‌صورت ویژه هم در مناطقی مانند منطقه 12 و به‌طور خاص محله عودلاجان و هرندی برنامه‌هایی داشتیم. در حوزه زنان اولویت اول جمع‌آوری بانوان از سطح معابر و خیابان‌ها بود که این اتفاق افتاد و امروز شاهد این هستیم که دیگر زن معتادی در سطح خیابان و این نوع معابر دیده نمی‌شود. طرح جمع‌آوری مردان هم شروع شده است که به‌زودی شاهد جمع‌آوری مردان از سطح محله هرندی خواهیم بود.

شهرداری معتقد است این حق زنان است که بتوانند در فضای پارک‌ها قدم بزنند
امرودی بیان کرد: شهرداری تهران سعی کرده است عدالت را فراهم کند. شهرداری معتقد است این حق زنان است که بتوانند در فضای پارک‌ها قدم بزنند. فضای عادی جامعه، فضایی عمومی، مردانه یا حداکثر خانوادگی است؛ بوستان‌های بانوان توانسته تا حدی نیاز دانش‌آموزان دختر و زنان را رفع کند. سایر نیازها مانند مشاوره، مراکز مد و لباس، مشاوره‌های حقوقی، معاضدت‌های حقوقی، مشاوره‌های تربیتی و خانوادگی نیز فراهم شده است. در مورد فضاهای ورزشی نیز سالن‌های کوثر به بانوان اختصاص دارد. همچنین برای این‌که بخشی از نیاز خانواده‌ها به تفکیک رعایت شود، فضاهای ورزشی دوقلو راه‌اندازی شد که هم‌زمان خانواده‌ها می‌توانند به بخش زنان و مردان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار