23. آذر 1394 - 9:56   |   کد مطلب: 8372
رئیس اتاق اصناف همدان از افزایش قیمت میوه شب یلدا خبر داد؛
سرمای همدان جیب میوه فروشان را پر می‌کند
رئیس اتاق اصناف استان همدان از افزایش احتمالی قیمت میوه در روزهای منتهی به شب یلدا در استان خبر داد.

به گزارش شبنم ها، حمیدرضا فرسایی وحید در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اعلام این خبر گفت: یکی از جمله میوه هایی که در روزهای آینده احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد هندوانه است.

وی افزود: با توجه به کاهش کشت هندوانه و کمبود این محصول در استان های پرورش دهنده، بخشی از هندوانه های آماده برای عرضه در بازار همزمان با شب یلدا، هندوانه های انبار شده در سردخانه ها هستند و بخشی نیز به عنوان هندوانه های تازه عرضه می شود که به همین دلیل احتمال افزایش قیمت آن وجود دارد.

فرسایی وحید با اشاره به افزایش قیمت پرتقال، سیب و انار در 10 روز گذشته، یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا تیم های بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات حضور پررنگ تری در سطح بازار خواهند داشت و نظارت بر عملکرد مراکز عرضه میوه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سرما، بارش برف و به تبع آن مسدود شدن جاده‌های منتهی به همدان در حمل و نقل وسایل نقلیه حامل میوه و تأخیر در واردات میوه اثرگذار بود؛ لذا با توجه به این موضوع پیش بینی می شود افزایش قیمت میوه را در روزهای آینده در استان همدان شاهد باشیم.

رئیس اتاق اصناف همدان در ادامه یادآور شد: در حال حاضر قیمت پرتقال از یک هزار و 500 تومان شروع می‌شود و بهترین پرتقال به قیمت سه هزار و 500 تومان در بازار همدان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه بهترین سیب نیز در بازار همدان به قیمت سه هزار و 500 تومان عرضه می شود، گفت: انار نیز از سه هزار و 500 تا چهار هزار تومان به فروش می رسد.

فرسایی وحید به رکود بازار آجیل و خشکبار نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به این موضوع احتمال افزایش قیمت آجیل نیز در روزهای آینده وجود دارد.

وی تأکید کرد: هیچ گونه نگرانی برای کمبود میوه وجود ندارد و میوه در بازار همدان برای تأمین نیاز مردم اشباع شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان نیز در گفتگو با "همدان نیوز"، گفت: بدون شک افزایش تقاضا، افزایش قیمت را نیز به دنبال خواهد داشت که با توجه به این موضوع افزایش قیمت میوه در روزهای منتهی به شب یلدا، منطقی خواهد بود.

رضا البرزی ادامه داد: قیمت میوه ها بر اساس فاکتور میدان میوه و تره بار همدان سنجیده می شود که بر اساس فاکتورها، هریک از فروشگاه های عرضه میوه مجاز به افزایش 15 تا 35 درصدی قیمت هستند.

وی در ادامه به مردم توصیه کرد که خرید میوه شب یلدا را به روز آخر موکول نکنند و خریدهای خود را به مرور انجام ندهند چراکه تقاضای زیاد در روزهای پایانی، افزایش قیمت را به دنبال خواهد داشت.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان همچنین تصریح کرد: امسال بخشی از هندوانه هایی که در فصل تابستان به قیمت 100 یا 200 تومان به فروش می رسید، انبار شد و در روزهای آینده هندوانه های انبار شده به فروش خواهد رسید.

وی افزود: هندوانه تازه میناب نیز در روزهای آینده عرضه خواهد شد که با توجه به کمبود هندوانه، قیمت آن افزایش خواهد یافت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار