15. آذر 1394 - 11:57   |   کد مطلب: 8331
نمایشگاه پژوهش با حضور مسئولان استانی، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان و دانش‌آموزان درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان افتتاح شد.
نمایشگاه‌ها زمانی بازخورد دارد که کاربردی باشد و به صنعت منتهی شود

به گزارش شبنم ها، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان به عملکرد نمایشگاه‌های پژوهشی اشاره و اظهار داشت: نمایشگاه‌ها زمانی بازخورد دارد که کاربردی باشد و به صنعت منتهی شود.

علیرضا مهرابی افزود: اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان با هدف توانمندسازی افراد جامعه به خصوص جوانان به صورت جدی در دوبخش دولتی و آزاد خدمات زیادی را ارائه می‌دهد.

وی به ضرورت آموزش به جوانان اشاره و بیان کرد: براساس مصوبه سوم آذر سال 93بحث توانمندسازی دانشجویان ابلاغ و براساس آن توافق‌نامه‌های متعددی با دانشگاه‌های استان همدان منعقد شد‌.

مهرابی تاکید کرد: آموزش‌هایی که به دانشجویان ارائه می‌شود بازارمحور بوده و نیروهای زبده آماده به کار به جامعه تحویل داده می‌شود.

وی عنوان کرد: به جهت ایجاد امنیت شغلی برای مربیان، بیش از 130نفر از مربیان حق‌التدریسی در روزهای آینده به صورت پیمانی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان به اقدامات پژوهشی فنی‌و حرفه‌ای اشاره و تصریح کرد: برنامه‌های پژوهشی در دو بخش نرم و سخت انجام می‌پذیرد.

وی افزود: در بخش اول، آزمون‌های بین‌المللی، آزمون‌های الکترونیکی، هدایت و مشاوره شغلی، مسابقات آزاد، تفاهم‌نامه‌های پژوهشی و در بخش سخت، پنوماتیک، انرژی‌های نو، رباتیک، هوشمندسازی ساختمان، تعامل با صنعت و غیره تعریف شده است.

مهرابی تصریح کرد: باید در نمایشگاه‌های این چنینی ایده‌های نو گذاشته شود تا به اشتغال و کارآفرینی جوانان کمک شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار