14. آذر 1394 - 14:24   |   کد مطلب: 8273
ورزش بانوان همدان در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. حضور 2 ورزشکار خانم همدانی در المپیک 2012 و بازی‌های آسیایی اینچئون و همچنین کسب مدال برنز قایقرانی بازی‌های آسیایی و کسب مدال نقره والیبال پارا آسیایی نشان از پیشرفت ورزش بانوان در همدان دارد...
بانوان همدانی؛ ورزشکاران موفق ایران

 به گزارش شبنم ها به نقل از همشهری :  ورزش بانوان همدان در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. حضور 2 ورزشکار خانم همدانی در المپیک 2012 و بازی‌های آسیایی اینچئون و همچنین کسب مدال برنز قایقرانی بازی‌های آسیایی و کسب مدال  نقره والیبال پارا آسیایی نشان از پیشرفت ورزش بانوان در همدان دارد.
ورزشکاران بانوی همدانی در بسیاری از رشته‌ها گوی سبقت را از ورزشکاران مرد استان ربوده‌اند .آنها ‌با حضور پرتعدادشان در تیم‌های ملی بانوان برای ایران در مسابقات بین‌المللی افتخارآفرینی می‌کنند و در مسابقات کشوری نیز با کسب نشان‌های متعدد تیمی و انفرادی برای اعتلای ورزش استان می‌کوشند.
رئیس گروه هماهنگی اموربانوان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در گفت‌وگو با همشهری از وضعیت ورزش بانوان استان همدان، تعداد ملی‌پوشان بانوی همدانی، نتایج ورزشکاران بانوی استان در مسابقات کشوری، جایگاه ورزش بانوان همدان در کشورو همچنین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان همدان در راه توسعه ورزش بانوان می‌گوید.

113 مورد اعزام تیم‌های بانوان
« نرگس زینعلیان » با بیان این‌که ورزش بانوان همدان هم در بخش همگانی و هم در بخش قهرمانی در سال‌های اخیر پیشرفت محسوس و چشمگیری داشته است، در رابطه با فعالیت بانوان همدانی در بخش ورزش قهرمانی به همشهری می‌گوید: تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان همدان در ورزش بانوان 19 هزار و 479 نفر است که در واقع این افراد، ورزشکاران بانوی استان را در بخش قهرمانی تشکیل می‌دهند و در قالب تیم‌های ورزشی استان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.
وی می‌افزاید: در 8 ماهه سال جاری 113 مورد اعزام تیم‌‌های بانوان استان به مسابقات کشوری و همچنین 27 مورد اعزام به مسابقات منطقه‌ای و چند جانبه داشته‌ایم. همچنین 28 مورد اعزام نیز به مسابقات لیگ برتر، دسته اول و دسته دوم داشتیم که با توجه به ادامه مسابقات تا انتهای سال این آمار افزایش خواهد داشت.

220 نشان برای بانوان ورزشکارهمدان
نماینده ورزش بانوان در اداره کل ورزش و جوانان استان در ادامه گفت‌وگوی خود با همشهری به افتخارآفرینی ورزشکاران بانوی همدان در مسابقات قهرمانی کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: از ابتدای سال 94 تا پایان آبان در رشته‌های رزم آوران، ژیمناستیک، دو و میدانی، تیرو کمان، تکواندو،‌هاکی، سنگنوردی، قایقرانی و جانبازان و معلولان 24 مقام تیمی در مسابقات کشوری کسب کرده‌ایم.زینعلیان خاطر نشان می‌کند: کسب 220 نشان طلا، نقره و برنز انفرادی هم حاصل تلاش ورزشکاران بانوی استان همدان در رشته‌های تیراندازی، رزم آوران، ژیمناستیک، دوومیدانی، پینگ پنگ، تکواندو، کاراته، سنگنوردی، طناب زنی و جانبازان و معلولان از ابتدای سال تا پایان آبان بوده است.

136 بانوی همدانی در تیم‌های ملی
وی آماری هم از حضور بانوان همدانی در ‌تیم‌های ملی بانوان می‌‌دهد و می‌گوید: از ابتدای سال تاکنون 136 نفر از بانوان ورزشکار استان همدان به تیم‌های ملی هندبال، والیبال، کوهنوردی، قایقرانی، فوتبال، جودو، شمشیربازی، دو و میدانی، رزمی، روستایی و عشایری، بیماران خاص و جانبازان ومعلولان دعوت شده‌اند.
رئیس گروه هماهنگی ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از ‌فعالیت هیات‌های دو و میدانی، جودو و قایقرانی در بخش بانوان تمجید و تاکید می‌کند: با توجه به نتایج درخشان بانوان همدانی در این 3 رشته ورزشی احتمال افزایش تعداد ملی‌پوشان بانوی همدانی تا آخر سال وجود دارد.
وی می‌افزاید: در ارزشیابی وزارت ورزش و جوانان جایگاه ورزش زنان و مردان در استان‌های کشور از هم تفکیک نشده وجایگاه ورزش هر استان با احتساب مجموع نتایج ورزشکاران 2 بخش آقایان و بانوان رتبه بندی می‌‌شود که استان همدان در سال گذشته رتبه اول استان‌های گروه 2 را به خود اختصاص داد.

استعدادیابی؛ اولویت ورزش بانوان
رئیس گروه هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان در ادامه اشاره‌ای به اقدامات و برنامه‌های ‌این اداره کل برای گسترش و‌ترویج ورزش بانوان می‌کند و می‌گوید: اولویت اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در بخش بانوان استعدادیابی است. ما با کمک ‌هیات‌های ورزشی استان مربیانی را به آموزش و پرورش معرفی کرده‌ایم تا با همکاری معلمان ورزش استعدادهای درخشان را در رشته‌‌های ورزشی مختلف شناسایی کنند.
 زینعلیان می‌گوید: در تابستان نیز مدارس ورزشی را برگزار می‌کنیم که در طی 3 ماه تابستان استعدادیابی در این کلاس‌ها صورت می‌گیرد.

خبرنگار همشهری : محمد حسامی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار