1. آذر 1394 - 18:44   |   کد مطلب: 8135
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: همایش تئاتر عاشوراییان از امروز به مدت شش روز در همدان برگزار می شود.
همایش تئاتر عاشواییان در همدان آغاز شد

به گزارش شبنم ها به نقل از  نافع، داود ابوترابی در گفت گو با ایرنا افزود: در همایش تئاتر عاشوراییان امسال، آخرین آثار مذهبی و عاشورایی هنرمندان حوزه نمایش استان در دو بخش صحنه ای و تعزیه(شبیه خوانی) از ٣٠ آبان تا پنجم آذرماه در مجتمع شهیدآوینی همدان روی صحنه می روند.
وی با اشاره به همکاری سازمان بسیج هنرمندان و دفتر انجمن هنرهای نمایشی همدان برای برگزاری این همایش گفت: در روز نخست این همایش، نمایش 'مرا همیشه گمشده ای بود' به نویسندگی نیما بیگلریان و کارگردانی اکبر مرادی کامیاب برای علاقه مندان اجرا خواهد شد.
ابوترابی اظهار کرد: نمایش‎های منتخب برای اجرا در ششمین دوره همایش تئاتر عاشورائیان همدان در دو سانس صبح (ویژه مدارس) و عصر (ساعت ١٦:٣٠) اجرا می شود و بازدید از اجراهای عصر برای عموم مردم آزاد است.
وی با تاکید بر اینکه اجراهای صحنه‎ای به صورت روزانه است ادامه داد: در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه این هفته و از ساعت ١٥:٣٠ گروه شبیه‎خوانی (تعزیه) سیدالشهدای شهر مریانج نیز به اجرای شبیه خوانی حضرت مسلم بن عقیل (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت علی‎اکبر(ع) در محوطه مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی خواهد پرداخت.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان افزود: در روزهای آتی نیز به ترتیب نمایش های 'در قاب ماه' به کارگردانی غلامرضا ناصری از تویسرکان، 'راویان کربلا' به کارگردانی مهدی کوثری، نمایش 'شهادت خوانی شمعون و شهرزاد' به کارگردانی محمد قاسمی از ملایر، نمایش 'او می آید' به کارگردانی بهنام میرزائی و نمایش 'دیار عاشقان'به کارگردانی حمیدرضا علیخانی از رزن به روی صحنه خواهند رفت.
پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار