11. ارديبهشت 1399 - 11:00   |   کد مطلب: 8131
عضو شورای جمعیت ایثارگران مطرح کرد: تلاش‌ بی‌ثمر استکبار در طول‌ بیش از سه دهه‌ برای‌ به‌ زانو در آوردن‌ ملت‌ ایران‌ به‌‌برکت‌ ایمان‌ و روشن‌بینی‌ مردم‌، همچنان‌ ناکام‌ مانده‌ است‌ و از همین رو سراسیمه‌ و شتاب‌زده‌ همه راههای‌ نفوذ فرهنگی‌ و سیاسی‌ و اقتصادی‌ را مد نظر قرار داده‌‌اند تا بتوانند از این‌ راهها ملت‌ ایران‌ را محاصره‌ کنند و پنجه شوم‌ خود را همانند دوران‌ پیش‌ از انقلاب‌ در جسم‌ و جان‌ این ملت بزرگ فرو برند زیرا نفوذ فرهنگی بسیار مهلک تر از بقیه حوزه های نفوذ است.
نفوذ فرهنگی مهلک‌ترین نفوذ دشمن به کشور است

به گزارش شبنم ها؛ عشرت شایق عضو شورای جمعیت ایثارگران در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به مسئله نفوذ دشمنان عنوان کرد: موضوع فرهنگ و نفوذ فرهنگی از دیرباز مورد توجه بوده و همه مکاتب و کشورها به این موضوع توجه داشته‌اند و دلیل آن، تأثیر زیادی است که فرهنگ روی دیگر حوزه‌ها دارد. رخنه فرهنگی، زمینه ابعاد دیگر نفوذ را فراهم می‌سازد و به همین خاطر است که تمرکز دشمنان روی فرهنگ بیشتر از همه‌جا است.

وی افزود: جریان نفوذ برای دستیابی به اهداف نامشروع و خسارت بارخود، از روش های دیگری همچون ایجاد هرج و مرج، ناامن نمودن مناطق مختلف، به راه انداختن حرکت های جدایی طلبانه، استفاده می‌کنند و مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی در سالهای اخیر و بویژه از زمان انجام مذاکرات هسته ای بین ایران با گروه 1+5 بارها و بارها نسبت به خطر نفوذ عوامل بیگانه در کشور هشدار داده و خواستار انجام تدابیر لازم برای جلوگیری از این امر شده اند.

شایق ادامه داد: رخنه فرهنگی از چیزهایی هست که باعث شکست ملتها مقابل دشمنان می‌شود. جا دادن و راه دادن به نفوذیهای دشمنان و سست شدن در مأموریت‌های دینی و ملی، مقدمه شکست همه‌جانبه و آسیب دیدگی جدی استقلال کشور می‌شود و در همین راستا، مواجهه استکبار با نظام جمهوری اسلامی، در سالهای اخیر از مواجهه سخت به جنگ نرم تغییر شکل داده و اولویت امروز دشمن در مواجهه با نظام اسلامی، جنگ به‌وسیله ابزارهای فرهنگی، نفوذ عناصر وابسته در مراکز مهم تصمیم گیری و اجرایی کشور، تخریب اصول و ارزش‌ها از طریق به‌کار گرفتن دروغ و شایعه‌پراکنی است.

عضو شورای جمعیت ایثارگران اظهار داشت: بکارگیری گروهها و جریان های انحرافی، ایجاد شبهه در اصول و ارزش های دینی و انقلابی، متزلزل کردن باورهای اجتماعی، جابجا نمودن اولویت ها، ایجاد اختلافات داخلی، برجسته کردن کمبودها، ترسیم چهره ای بزک کرده از دشمنان قسم خورده، ناامید کردن مردم از طریق نشان دادن چهره ای سیاه از آینده، کمرنگ نشان دادن موفقیت ها و توانمندیهای داخلی و … از جمله اهدافی است که عوامل نفوذی مامور به اجرای آن ها هستند.

وی یادآور شد: تلاش‌ بی‌ثمر استکبار در طول‌ بیش از سه دهه‌ برای‌ به‌ زانو در آوردن‌ ملت‌ ایران‌ به‌‌برکت‌ ایمان‌ و روشن‌بینی‌ مردم‌، همچنان‌ ناکام‌ مانده‌ است‌ و از همین رو سراسیمه‌ و شتاب‌زده‌ همه راههای‌ نفوذ فرهنگی‌ و سیاسی‌ و اقتصادی‌ را مد نظر قرار داده‌‌اند تا بتوانند از این‌ راهها ملت‌ ایران‌ را محاصره‌ کنند و پنجه شوم‌ خود را همانند دوران‌ پیش‌ از انقلاب‌ در جسم‌ و جان‌ این ملت بزرگ فر برند زیرا نفوذ فرهنگی بسیار مهلک تر از بقیه حوزه های نفوذ است.

شایق مطرح کرد: نفوذ در میان انقلابیون بمنظور تضعیف شعارها و اهداف انقلابی، تقویت مالی و رسانه‌ای جریانات نفوذی و به حاشیه راندن جریان های اصیل انقلابی، فراهم نمودن گسست های اجتماعی و سیاسی، فراهم نمودن زمینه تغییرات گسترده در نظام اداری و سیاسی کشور از اهداف دیگر عوامل نفوذی می باشد و جریان نفوذ برای دستیابی به اهداف نامشروع و خسارت بار خود، از روش های دیگری همچون ایجاد هرج و مرج، ناامن نمودن مناطق مختلف، به راه انداختن حرکت های جدایی طلبانه، ایجاد خصومت و درگیری بین پیروان ادیان مختلف، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی نیز استفاده می کنند.

کارشناس حوزه زنان گفت: مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند: «ملتی که آمادگی خود را، حضور خود را، عزم راسخ خود را در همه میدانها به نمایش می‌گذارد، دشمن را از نفوذ در خود و غلبه بر خود مأیوس می‌کند. در مقابل افکار جهانی و نگاههای جهانی، ملت ایران در هیچ مسئله‌ای، باید اظهار ضعف و عقب‌نشینی نکند…».

وی تصریح کرد: ملت ایران بارها ثابت نموده است که با بصیرت بی‌مانند خود و با دقت در رهنمودهای مقام معظم رهبری، هیچ‌گاه در شناسایی دشمن و تشخیص اهداف او دچار غفلت نگردیده و اجازه انحراف و سازش با دشمن و تغییر مسیر انقلاب اسلامی را به خواص سازشکار و آلوده و به‌طریق اولی به عوامل نفوذی دشمن نخواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار