7. اسفند 1398 - 12:52   |   کد مطلب: 7959
رئیس دانشکده حضرت زینب(س)، گفت: اگر مسئولان حوزه زنان به شاخص های نفوذ فرهنگی اشراف پیدا کنند در اولویت بندی مسائل زنان تجدید نظر خواهند کرد.
ردپای نفوذ فرهنگی دشمن در حوزه تصمیم گیری مسائل زنان/ لزوم تغییر اولویت بندی مسائل زنان

 به گزارش شبنم ها، معصومه حاج حسینی رئیس دانشکده حضرت زینب(س) در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس با بیان اینکه امروز دشن سعی دارد با نفوذ در مسائل سیاسی و فرهنگی به اهداف خود در براندازی نظام اسلامی برسد، اظهار داشت: این نفوذ در حوزه زنان نیز به چشم می خورد و مسئولان خصوصا مسئولان حوزه زنان باید مراقب باشند.

وی افزود: در نظام فرهنگی جامعه ارکان های مختلفی وجود دارد که زنان به عنوان مهم ترین رکن اصلی بر تعیین تکلیف جامعه و فرهنگ دخالت دارند و بخش اعظمی از رویکرد جامعه را تشکیل می دهند که درخانواده نقش همسری، مادری و در عرصه اجتماعی و مناسباتی دین مقدس اسلام برای فعالیت های اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را مشروع دانسته است.

حاج حسینی افزود: اگر زنان در سلامت کامل روحی، روانی و عقیدتی به سر ببرند بخش اعظمی از مشکلات جامعه بیمه می شود زنان مطهره و پاک دارای سلامت روح و روان در حوزه عقیده در خدمت خانواده خوب نقش ایفا می کنند اگر در سیاست گذاری، قانون گذاری و اجرا به ظرافت های زن توجه نشود قطعا مشکلات به وجود می آید که متأسفانه امروز شاهد آن هستیم.

وی در ادامه این مطلب بیان کرد: سیاست های کلان که در حوزه زنان تصویب می شود و سپس به بدنه جامعه تزریق می گردد اگر بر مبنای اندیشه های اسلامی نباشد جامعه را دچار بیماری خواهد کرد و به جای بالندگی، بی بندو باری و نامبالاتی خواهیم دید.

رئیس دانشکده حضرت زینب(س) با بیان اینکه امروز نفوذ در بحث مسائل فرهنگی و اجتماعی زنان نیز دیده می شود، تصریح کرد:  رسانه ها مقصر اصلی در این زمینه هستند، امروز گزاره هایی که رسانه ها در خصوص زن به جامعه مخابره می کنند متناقص با آموزه های دینی است، شایسته رسانه جمهوری اسلامی نیست که به جای اینکه چهره باوقار متناسب با آموزه های دینی از زن ارائه دهد، گزاره های غلط از زن ارئه کردن که متناسب با فرهنگ دینی ما نباشد، ارائه دهد؛ رسانه های داخلی باید در این خصوص تجدید نظر بنیادی انجام دهد.

حاج حسینی برنامه ریزی صحیح و کلان در حوزه زنان را امری مهم و ضروری برشمرد و گفت: امروز مشکل زنان ما تساوی اشتغال، گذرنامه و  رفتارهای پرخطر نیست اما بعضی از مسئولان حوزه زنان این موارد را طوری اولویت کاری خود قرار داده اند گویا جامعه آلوده به این مسائل شده و باید در صدر حوزه کاری تمام مسئولان قرار گیرد این در حالی است که این دسته از مباحث ناشی از نفوذ دشمن در حوزه زنان و خانواده است چرا که مهم ترین تصمیم دشمن نفوذ در جابه جایی اولویت ها است که با تغییر آنها به اهداف خود می رسد؛ اگر مسئولان حوزه زنان  به شاخص های نفوذ فرهنگی اشراف پیدا کنند در اولویت بندی مسائل زنان تجدید نظر خواهند کرد.

وی بیان داشت: اگر زنان سلیم نفس باشند جامعه سلیم نفس خواهد شد و هر چه قدر این ویژگی مهم کم رنگ شود به هرزگی زن افزوده خواهد شد که نتیجه آن چیزی جز ناپایداری خانواده و نظام گسیختگی جامعه در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار