30. مرداد 1399 - 11:22   |   کد مطلب: 7862
هماخاکپاش،گفت:زن بودن بسیار حس زیبا و سراسر آرامش است،متاسفانه برخی از خانم‌ها ارزش زن بودن و آن حیا و مقاومتی که یک زن باید در جامعه داشته باشد را فراموش کرده‌اند.
ارادت خاصی به ماه محرم و خاندان سیدالشهدا دارم/زن بودن، حسی زیبا و سراسر آرامش ‌است/ زندگی‌ام را فدای فرزندانم می‌کنم

به گزارش شبنم ها، هما خاکپاش پیشکسوت عرصه بازیگری، فیلم نامه نویس و مدرس بازیگری، در گفت و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، از ارادت خود به خاندان امام حسین (ع) و ماه محرم  اینگونه گفت: من از دوران بچگی علاقه زیادی به ایام محرم داشتم و روز شماری می‌کردم که در این ماه به عزاداری بپردازم، در دوران کودکی به خاطر دارم که در شهر دماوند که بودیم مراسمات باشکوهی به خصوص تعزیه خوانی، ویژه این ماه برگزار می‌شد که شرکت می‌کردیم و به صراحت بیان می‌گویم که ارادت خاصی به خاندان امام حسین (ع) و ماه محرم دارم و این ارادت هر ساله در من بیشتر می‌شود و خدا را شاکرم که در این ایام حاجت زیادی را به لطف اهل بیت گرفته‌ام.

بازیگر مجموعه تلویزیونی آپارتمان 110 ادامه داد: ماه محرم را فقط محدود به عزاداری نکنیم بلکه در کنار عزای سیدالشهدا به زندگانی این حضرت و خاندانش و هدفی که در روز عاشورا دنبال می‌کردند نیز توجه کنیم و بهترین درس‌ها اعم از شجاعت، صبر، گذشت،استقامت.. را از این خاندان مطهر بیاموزیم و سرلوحه کار‌های‌مان قرار دهیم.

خاکپاش؛ به آثار خود در خصوص ایام محرم و مناسبات مذهبی اشاره کرد و افزود: خدا را شاکرم که کارهای مناسبتی بویژه در ماه‌های معنوی بسیار داشتم و ماه محرم هم از جمله ماه‌هایی است که من افتخار نقش آفرینی در این ایام را داشته‌ام و به طور کل چیزی حدود 26 سال است که در عرصه بازیگری فعالیت دارم و غالب بر 500 کار در این عرصه انجام داده ام.

بازیگر تله‌فیلم «چقدر وقت داری؟» از علاقه خود به کار‌های دیگر به غیر از بازیگری گفت و خاطرنشان کرد: من به غیر از بازیگری علاقه زیادی به ورزش دارم و در این زمینه به خصوص، ورزش رزمی و شنا حرفه‌ای کار کرده ام، در زمینه صنایع دستی و گریم، مجری گری، خبرنگاری، هماهنگی هنرمندان و فیلم نامه‌نویسی هم فعالیت‌هایی داشته‌ام و در اکنون در فیلم نامه‌نویسی و تدریس بازیگری فعالیت می‌کنم.

وی در توصیف زن بودن و در احوال زنان ایرانی اظهار کرد: زن بودن بسیار حس زیبا و سراسر آرامش است  و این جمله معروف واقعیت دارد که از دامان زن است که مرد به معراج می‌رود و به اما متاسفانه برخی از خانم‌ها ارزش زن بودن و آن حیا و مقاومتی که یک زن باید در جامعه داشته باشد را فراموش کرده‌اند؛ اینکمه زنان ایرانی همانند مردان در عرصه‌های اقتصادی  در حال فعالیت هستند و این اتفاق بدی نیست اما ای کاش پشت این همه تلاش یک حمایت مردانه هم باشد.

این بازیگر توانای عرصه هنر؛ رفاقت با فرزند را عاملی مهم در تربیت فرزند دانست و گفت: من همه زندگیم را فدای فرزندانم می‌کنم و هر چه تلاش و فعالیت دارم به خاطر آینده خودم و فرزندانم است؛ بچه‌هایم خیلی رفیق هستم و این رفاقت در گرم بودن کانون خانواده بسیار می‌تواند تاثیر مثبت بگذارد و دیگر دلیل نمی‌شود که فرزند من با شخص دیگری که صلاحیت رفاقت را ندارد؛ ارتباط برقرار کند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی«روزهای زندگی» ادامه داد: متاسفانه مشکل خیلی از والدین این است که با بچه‌هایشان رفیق نیستند و همین باعث شده است تا خدای ناکرده فرزندشان مسیر را اشتباه بروند در حالی که دوستی با فرزندان باعث جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها و ناملایمات زندگی می‌شود و توصیه من به همه والدین این است که با رفاقت با فرزندانشان نگذارند که خدای ناکرده فرزندشان دچار خطا شوند.

خاکپاش؛ بهترین خاطرات دوران محرمی خود را سفر در روز تاسوعا و عاشورا در شهرستان‌ها خطاب کرد و افزود: من همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به یکی از شهر‌ها یا روستا‌ها می‌روم و از نزدیک با مراسمات عزاداری آن‌ها آشنا می شوم و برایم بسیار خاطره انگیز و لحظات به یاد ماندنی است.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار