23. مهر 1394 - 18:00   |   کد مطلب: 7639
مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:
دانشگاه علوم پزشکی همدان متولی اجرای طرح برچسب‌گذاری رنگی صنایع غذایی
محمد کاظم زاده از اجرای طرح برچسب‌گذاری رنگی به روش جدید تا پایان امسال خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان متولی اجرای این طرح خواهد بود.
دانشگاه علوم پزشکی همدان متولی اجرای طرح برچسب‌گذاری رنگی صنایع غذایی

به گزارش شبنم ها، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان  در نشست خبری پنج‌شنبه 23 مهر در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه جایگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور ویژه است گفت: مراقبت یکی از اصول اولیه سلامت و بهداشت در تمام دنیا است و نگاه مردم به غذا شرایط بهتری را برای ادامه حیات و پرورش فرزندان سالم را در پی دارد.

محمد کاظم‌زاده با اشاره به  شعارسال" حمایت از کشاورزی در جهت فقر زدایی" افزود: توجه به کشاورزان باعث افزایش کیفیت محصولات غذایی می‌شود و همچنین حمایت از کشاورزان موجب حفظ جایگاه روستاییان و جلوگیری از کوچ آنان خواهد شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تائید این که دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان دبیر اجرای" طرح نشانگر های تغذیه ای " برگزیده شده است گفت: ایران از اولین کشورهایی است که به دنبال زدن برچسب‌های تغذیه بر فراورده های غذایی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در هر سه یا چهار ثانیه یک فرد به علت بیماری دیابت در جهان جان خود را از دست می‌دهد، تصریح کرد: کاهش مصرف قند و شکر یکی از اولویت‌های‌ برنامه سازمان غذا و دارواست.

کاظم‌زاده  افزود: آنچه که مردم را نگران کرده این است که چه بخورند تا سلامت تر بمانند و در این موضوع  ما صنعت غذا را عهده دار هستیم.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصلاح نگرش، افزایش آگاهی، آموزش مردم و تبدیل باور به رفتار را در این راستا مورد اهمیت دانست.

 وی افزود :قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی از دغدغه‌های این معاونت است اما متاسفانه به دلیل ارزان قیمت بودن اجناس قاچاق برخی مردم به استفاده از این مواد غیر استاندار روی می آورند که سلامت آنها را با خطر مواجه می سازد .

کاظم زاده همچنین  از اجرای طرح برچسب‌گذاری رنگی به روش جدید تا پایان امسال خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان متولی اجرای این طرح خواهد بود.

کاظم‌زاده با تاکید بر اینکه لبنیات بسته‌بندی شده در استان فاقد مواد نگهدارنده است، گفت: صنعت بسته‌بندی لبنیات تحت نظارت معاونت غذا و دارو قرار دارد و خوشبخنانه در استان همدان هیچ گونه موردی در استفاده غیر مجاز از روغن پالم در لبنیات مشاهده نشده است.

.وی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تماس  38381808 جهت رسیدگی به شکایت مردم اعلام شده  است و مردم همدان می‌توانند شکایات خود در خصوص مواد غذایی را با این شماره تلفن در میان بگذارند و همکاران ما در اولین فرصت رسیدگی خواهند کرد .
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار