16. شهريور 1394 - 8:28   |   کد مطلب: 7311
علما و ائمه جماعت اهل سنت آذربایجان غربی براکران فیلم محمد رسول الله و انجام اقدامات وحدت آفرین بین مسلمانان تاکید کردند.
خشم رهبران وهابیت از اکران فیلم مجیدی/ محمد رسول الله باعث رسوایی دشمنان و وحدت مسلمانان می شود

به گزارش شبنم ها،به نقل از اروم نیوز علما و ائمه جماعات شهرهای مهاباد، اشنویه و بوکان ساخت فیلم براساس روایات صحیح و متقن از زندگی پیامبر اکرم (ص) را گامی مهم در ترویج سیره پیامبر دانسته و بر اکران فیلم ساخته شده کشورمان در این رابطه تاکید کردند.

فیلم محمد رسول الله باعث رسوایی دشمنان اسلام و وحدت بین مسلمانان می شود

امام جمعه بوکان در گفتگوی اختصاصی با خبر نگار کانی پرس فیلم محمد رسول الله را فیلمی فاخر دانست و گفت: در این فیلم که ساخته کارگردان ایرانی مجید مجیدی است چهره ای واقعی از خصوصیات اخلاقی پیامبر بزرگ اسلام  در دوران کودکی به نمایش درآمده و نشان می دهد که محمد (ص) از همان دوران کودکی سرشار از مهر و محبت به دیگران بوده است.

ماموستا خلیفه زاده افزود: پخش جهانی این فیلم می تواند بسیاری از دروغ های که سالیان درازی است صیهونیست ها در مورد اسلام به راه انداختند را بر ملا کند و همچنین باعث وحدت بیشتر در میان مسلمان جهان گردد.

وی تصریح کرد: در حالی که رژیم صیهونیستی و نوکرانش در منطقه میلیون ها دلار برای خشن نشان دادن چهره اسلام و پیامبر در سینما هزینه کرده اند این فیلم می تواند چهره واقعی پیامبر را که تماما مهر و محبت است به معنای واقعی به مردم نشان دهد.

وی افزود: هیچگاه این فیلم مورد حمایت رهبران وهابیت در کشورهای منطقه قرار نخواهد گرفت زیرا آنان همراه با صیهونیست ها در حال بدنام کردن چهره واقعی اسلام و پیامبر بزرگوار اسلام هستند. 

خلیفه زاده ادامه داد: انچه که مهم است زندگی پیامبر سرشار از رحمت بوده است ولی متاسفانه بعضی از رهبران مرتجع منطقه با حمایت دشمنان واقعی اسلام با راه اندازی گروه های تکفیری و تروریست از اسلام و پیامبر چهره ای دیگر را به جهانیان معرفی کرده اند که ساخت فیلم محمد رسول الله می تواند همانند سدی محکم جلو دروغ پردازی آنان را بگیرد.

ساخت آثار سینمایی با مضمون انبیا نیاز مبرم جامعه اسلامی است

جمعی ازامامان جماعت مهاباد در گفت و گو با مُکریان، ضمن استقبال از ساخت و نمایش فیلم محمد رسول الله، از هر حرکتی که در راستای نفی افراطی گری و جلوه دادن سیمای رحمانی اسلام باشد حمایت کردند.

ماموستا "عبدلله رشیدی"، پیش نماز و امام جماعت مسجد سعدی مهاباد بابیان اینکه متاسفانه امروز افرادی به نام اسلام با افراط گرایی و تکرویی در صدد لطمه زدن به ماهیت رحمانی اسلام هستند، ساخت آثار سینمایی با مضمون انبیاء، اهل بیت و صحابه پیامبر اسلام که منتضمن حفظ وحدت و با تأکید بر مبانی وحدت آفرین باشند را نیاز مبرم جامعه اسلامی بر شمرد و تأکید کرد چنین آثاری مورد تائید همگان خواهند بود. ماموستا "رشیدی" افزود، تجربه نشان داده آثاری که داستان زندگی پیامبران را بر اساس آیات قرآن کریم و روایات مورد اشتراک مذاهب مختلف اسلامی را به تصویر کشیده اند، مورد استقبال عمومی قرار گرفته و مردم با اشتیاق فراوان و بدون توجه به تبلیغات منفی رسانه های استکبار پیگیر تماشای آن ها بوده اند.

ماموستا "احمد شریعت پناه" پیش نماز مسجد حضرت علی (ع) مهاباد در این باره می گوید: واژه اسلام اصطلاحاً به معنی صلح و آشتی است، در احکام اسلامی هم به وضوح صلح طلبی دیده می شود. هیچ وقت افراط گرایان نمود و نماینده اسلام نبوده و نیستند. مطمئناً چنین آثاری ثمرات مثبتی خواهند داشت. مشتاقانه منتظر نمایش این فیلم در مهاباد هستیم.

ماموستا "محمد بانه" امام جماعت مسجد خانقای شمزینان، ساخت فیلمی با موضوع زندگی پیامبر اسلام را مایه مباهات می داند و می گوید: متاسفانه هنوز این فیلم در مهاباد به نمایش در نیامده امّا با توجه به شنیده ها و تبلیغاتی که از تلویزیون برای این فیلم صورت می گیرد اطمینان دارم یک اثر قابل تقدیر خواهد بود.

ماموستا "عمر حسن پور" پیش نماز مسجد نور به خبرنگار مُکریان گفت: ما از هر حرکت وحدت آفرین که سبب ایجاد روحیه همدلی و برادری و اتحاد در بین مسلمانان باشد حمایت می کنیم. متاسفانه در این چندساله در کشورهای مدعی آزادی و حقوق بشر به شیوه های گوناگون به شخصیت والای پیامبر نور و رحمت تعرض شد، امیدواریم این فیلم التیام بخش گوشه ای از این بی حرمتی ها باشد.
 

ساخت فیلمهای زندگی نامه انبیا باعث تحکیم ایمان مردم می شود

تعدادی از ائمه جماعت شهرستان اشنویه با بیان اینکه ساخت فیلم براساس داستانهای قرآنی و روایات متقن از زندگی انبیا اقدامی مثبت در راستای تجکیم ایمان مسلمانان است از اکران فیلم در رابطه با زندگی پیامبر اکرم(ص) حمایت کردند.

ماموستا صدرالدین عزیزی امام جمعه مسجد بلال حبشی اشنویه در این رابطه به خبرنگار شنوباس گفت: ساخت فیلم پیرامون زندگی و سیره انبیا چنانچه فاقد تعصب های مذهبی باشند تاثیرات بسیار فراوانی بر ایمان و باور مسلمان می گذارد و قطعاً باعث وحدت بیشتر می شود.

وی با اشاره به دو اثر گرانبهای سینمایی ایران در خصوص زندگی نامه انبیا گفت: بارها پیش آمده که شهروندان با مشاهده فیلم ارزشمند مریم مقدس یا مردان انجلس تحت تاثیر قرار گرفته و به درگاه خداوند متعال توبه کرده اند، بنابراین هرگونه فیلم یا نمایش در این رابطه بسیار مفید و قابل تقدیر است.

ماموستا عبدالسلام برهانی امام جمعه مسجد شهرک فرهنگیان اشنویه نیز در رابطه با اکران فیلم محمد رسوال الله گفت: هرچند هنوز فیلم محمد رسول الله ساخت کشورمان در شهر اشنویه اکران نشده ولی جنانجه این فیلم براساس روایات صحیح و درست از زندگی و سیره پیامبر اکرم ساخته شده باشد قطعاً مورد استقبال مردم واقع شده و تاثیرات بسیار مفیدی بر جامعه خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار