6. مرداد 1394 - 22:28   |   کد مطلب: 6664
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان عنوان کرد:
کودکان خیابانی چهره شهر همدان را مکدر کرده است
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه کودکان خیابانی و کار چهره شهر را به هم ریخته اند، گفت: مشکل بهزیستی عدم اجرای آیین نامه از سوی دستگاه های اجرایی است.
کودکان خیابانی چهره شهر همدان را مکدر کرده است

به گزارش شبنم ها، مجاهد بنی عامریان ظهر سه شنبه در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی شهرستان همدان با اشاره به اینکه سال ۶۷ عملیات مرصاد انجام شد، اظهار داشت: ۲۷ سال از عملیات مرصاد می گذرد و امروز یاد و خاطره شهیدان این عملیات را گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی اجتماعی حوزه وسیعی است، بیان کرد: تحرک فرهنگی الگو پذیری اجتماعی را به دنبال و در برگیری بسیاری دارد و تلاش بسیاری می طلبد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه اصلی ترین شرح وظایف کارگروه تصمیم گیری، برنامه ریزی، هدایت و ایجاد وحدت رویه برای پیشبرد امور اجتماعی است، بیان کرد: باید براساس این موارد شرح وظایف، کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی را فعال تر کنیم تا در جلسات اصلی استانداری حرفی برای گفتن داشته باشیم.

بنی عامریان خواستار تبادل اطلاعات و ارائه رویداد ها از مسئولان در جلسات آتی کارگروه شد و ابراز داشت: برای مهمترین مسائل فرهنگی و اجتماهی ارائه راهکار لازم است تا بتوان تصمیم گیری و یک نقطه اجتماعی را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه چون کارگروه تخصصی است باید عملکردی تخصصی داشته باشیم و ارائه مسائل تخصصی و راهکار ها نیز تخصصی باشد، ادامه داد: از جلسه آینده براساس مشکلات ارسال شده یکی از متخصصان علوم اجتماعی را دعوت می کنیم که در آن حوزه کمک کند و بر راهکارهایی که ارائه می شود مهر تایید بزند تا مسیر به درستی طی شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه اگر فرهنگ دینی را جاری نکنیم در حوزه اجتماعی حرفی برای گفتن نداریم، ابراز داشت: در حوزه اجتماعی ارزیابی مستمری از فعالیت های دستگاه ها خواهیم داشت و لازمه ارزیابی اینست که برنامه جامعی به فرمانداری ارائه دهید.

وی با بیان اینکه در بحث اوقات فراغت باید در جلسه آینده کارگروه گزارش کاملی از سامانه جامع اوقات فراغت، کمیت و کیفیت برنامه های اوقات فراغت ارائه و بخش کمیت و کیفیت اطلاع رسانی ذکر شود، بیان کرد: نخستین مشکل بهزیستی عدم اجرای آیین نامه از سوی دستگاه های اجرایی است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه آیین نامه از سوی ۱۱ دستگاه متولی کودکان کار و خیابانی اجرا نمی شود و یا اینکه دستگاه ها از وظایف خود اطلاع ندارند و یا اینکه کم کاری صورت گرفته است، بیان کرد: کودکان خیابانی و کار چهره شهر را به هم ریخته اند.

بنی عامریان با اشاره به اینکه استان همدان از نظر کودکان خیابانی و کودکان کار نسبت به برخی استان های غربی پاکیزه تر است، ادامه داد: پنج منطقه در همدان در طرح توانمند سازی قرار دارد و باید بررسی شود که این پنج منطقه در مورد تعریف فرهنگ و اجتماع، زیر ساخت و بحث فرهنگی تا کجا پیش رفته و خدمات نرم افزاری در این مناطق چگونه است.

مهر

دیدگاه شما

آخرین اخبار