3. مرداد 1394 - 11:56   |   کد مطلب: 6608
در همایش سینمای هالیوود سینمای سلطه مطرح شد
انتقاد از تغییر جایگاه زن و مرد در سینمای ایران
استاد حوزه و دانشگاه از تغییر جایگاه زن و مرد مسلمان در سینمای ایران انتقاد کرد و تاکید بر تربیت نیروهای انقلابی در عرصه سینما را داشت.
 انتقاد از تغییر جایگاه زن و مرد در سینمای ایران

به گزارش شبنم ها، آیت الله سید "حبیب الله قدمی" استاد حوزه و دانشگاه شامگاه چهارشنبه 31 تیرماه 94 در همایش سینمای هالیوود سینمای سلطه در انجمن نویسندگان گلستان هوران با بیان اینکه جایگاه فیلم در اسلام جایگاهی است که در ردیف اولین وسایل تبلیغات قرار گرفته است، اظهار کرد: در سینمای هالیوود ابتدا ایجاد رعب و وحشت می کند اما در ادامه به مخاطب خود امید القا می کند و باید با اینگونه فیلم ها مقابله به مثل کرد.       

وی اظهار کرد: تمسخر مقدسات، تحقیر اقوام و ادیان و بر هم زدن کانون خانواده نه تنها در سینمای غرب بلکه در سینمای خودمان و شبکه های اجتماعی نیز مشاهده می شود .

وی همچنین از ترویج خیانت در رابطه زن و شوهر با عناوین متعدد در فیلم های سینمایی انتقاد و تاکید کرد: با این فیلم ها کانون خانواده متلاشی می شود . امروز طلاق  نیز زیاد شده است چون از طریق فیلم جای زن و مرد عوض می شود و چیزهایی القا می شود که نباید بشود.

وی بیان کرد: مرد با این که رئیس خانواده در اسلام است و حرف اول را می زند اما درقالب فیلم، زن را رئیس خانواده نشان می دهیم و اینگونه هست که مرد جایش را به زن می دهد فردا دختر هم با شوهر و  پدر خود اینگونه برخورد می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر بخواهید جامعه ای را هدایت و یا گمراه کنید فیلم بسازید و خروجی حوزه های علمیه، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه باید به این سمت باشد که فیلم بسازند و کارگردان و تهیه کننده بازیگر تحویل جامعه دهند.

انتقاد از سکوت نمایندگان مجلس

وی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور سخنی داشته که «در اشتغال فرقی بین زن و مرد قائل نیستیم و ما افتخار می کنیم 55 درصد دانشگاه ما زن هستند ما دنبال 50 درصد زنان هستیم سر کار بیایند » گفت:  نمایندگان با اینکه می دانند رهبری در مسئله هسته ای اشراف دارند ولی همه حرف می زنند .ولی در این باره چرا کسی حرف نمی زند شما که نماینده مردم هستید و در کمیسیون فرهنگی هستید چرا در این موضوع موضع نمی گیرید. این دروغ آشکار است. در جامعه ای که 4 و نیم میلیون مرد بیکار داریم چگونه می توانید  25 میلیون زن را اشتغال دهید . 

قدمی خاطرنشان کرد: در فیلم های ما زن بیکار جنس دسته دوم نشان داده می شود درحالی که زن  ملکه ای در خانه است و این مرد است که باید بیرون کار کند .

انتهای پیام/

 منبع: گل رامیان

دیدگاه شما

آخرین اخبار