21. تير 1394 - 14:16   |   کد مطلب: 6479
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بر ارتقاء سطح مطالعه و علاقه‌مندی مردم به کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تعالی فرهنگ ایران اسلامی ارتقاء سطح مطالعه است.
 تعالی فرهنگ نیازمند ارتقاء سطح مطالعه در جامعه است

به گزارش شبنم ها ؛ عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان یکشنبه، 21 تیرماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار گفت: یکی از معضلات جامعه امروز کاهش مطالعه افراد پس از پایان تحصیلات دانشگاهی است.

وی بیان کرد: با سرمایه‌گذاری در حوزه کتابخوانی می‎توان از هزینه‌کرد بودجه در بحث درمان آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد زیرا ارتقای سطح مطالعه و علاقه‌مندی مردم به کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تعالی فرهنگ ایران اسلامی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: افراد تحصیل‌کرده با فاصله گرفتن از مطالعه، اطلاعات خود را به فراموشی می‌سپارند، بنابراین در راستای افزایش سطح سواد عمومی جامعه باید فرهنگ مطالعه عمومی را در بین مردم ترویج داد.

زارعی با تأکید بر پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد: نیم درصد واریزی شهرداری در محل‌های تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها، امور اجرایی کتابخانه‌ها، ترغیب و تشویق اعضای کتابخانه‌ها به کتاب و کتابخوانی و ... هزینه می‌شود.

وی شهرستان بهار را از شهرستان‌های موفق در حوزه کتابخانه‌ای عنوان کرد و افزود: پیگیری و راه‌اندازی سه باب کتابخانه عمومی از بودجه غیردولتی یکی از کارهای بارز این شهرستان بوده که باید الگویی برای سایر شهرستان‌ها قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با هزینه و سرمایه‌گذاری در حوزه کتابخوانی می‌توان از هزینه‌ کرد بودجه در بحث درمان آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد، افزود: به دنبال این هستیم که نگاه به کتاب و کتابخوانی نگاهی در راستای توسعه زندگی بهتر باشد.

زارعی ادامه داد: امیدواریم با ادامه همکاری‌ خوب مسئولان شهرستان بهار برنامه‌های کتابخانه‌های شهرستان با جهش خوبی مواجه شده و شاهد شکوفایی فرهنگ عمومی و کتابخوانی در سطح شهرستان بهار باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اضافه کرد: شهرستان بهار در شاخص‌های کتابخانه‌ای از جمله در حوزه فرهنگی، عضویت در کتابخانه‌های عمومی، مسابقات کتابخوانی و ... عملکرد خوبی را داشته است.

منبع: خبر گزاری ایکنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار