31. خرداد 1394 - 13:57   |   کد مطلب: 6254
مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال احمر با بیان اینکه حدود 90 درصد از زوج های نابارور با طی کردن مراحل درمان فرزند دار می شوند، گفت: استانداردهای درمان ناباروری در مراکز درمانی ایران همانند کشورهای پیشرفته است.
استانداردهای درمان ناباروری در ایران همانند کشورهای پیشرفته است

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر حمید چوبینه با بیان اینکه شهریور امسال مرکز درمان ناباروری رویش دو ساله می شود، افزود: خدمات مختلفی در این مدت به مردم ارایه شد.

وی با بیان اینکه در این مدت سه هزار و 500 زوج به مرکز رویش مراجعه کردند، تصریح کرد: حدود یک سوم آنان در فرایند درمانی قرار گرفتند و 300 زوج باردار و یا صاحب فرزند شدند.

مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال احمر با بیان اینکه در مراکز درمان ناباروری در کشورهای پیشرفته در هر مرحله درمان 30 تا 35 درصد بارداری اتفاق می افتد، تصریح کرد: آمار مرکز درمان ناباروری رویش نیز به این میزان است.

وی با بیان اینکه اگر زوجی در یک مرحله نتوانند باردار شوند، می توانند در مراحل دیگر باردار شوند، گفت: با طی روش های درمانی مختلف ناباروری، حدود 80 تا 90 درصد زوج ها می توانند دارای فرزند شوند.

چوبینه با تاکید بر اینکه زوج ها باید صبر و حوصله داشته باشند و مراحل مختلف درمان را طی کنند، افزود: حدود 80 درصد زوج ها نابارور می توانند با استفاده از اسپرم و تخمک خود فرزند دار شوند.

وی ادامه داد: بقیه زوج ها نابارور نیز اگر در این مراحل درمان نشدند، می توانند از تخمک، اسپرم، جنین اهدایی و رحم اجاره ای استفاده کرده و دارای فرزند شوند.

مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال احمر درباره فعالیت مرکز درمان ناباروری رویش گفت: در مرکز رویش اهدا تخمک و جنین وجود دارد.

چوبینه تاکید کرد که همکاری مردم در زمینه اهدا تخمک می تواند دست دلالان در این حوزه کوتاه کند.

وی با بیان اینکه در مراکز درمان ناباروری رویش با احراز شرایط شرعی اهدا تخمک و جنین انجام می شود، گفت: فقهای شیعه در ایران با نگاه باز به این مساله نگاه کردند و سبب حل مشکل زوج هایی شدند که سال ها در آرزوی فرزند بودند.

چوبینه در پایان یادآورشد: تمام مراحل اهدا تخمک و جنین در مرکز درمان رویش زیر نظر کمیته اخلاق پزشکی رویان و با رعایت قوانین موجود کشور انجام می گیرد.
 

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار