8. ارديبهشت 1394 - 12:39   |   کد مطلب: 5717
یک کارشناس مسائل اجتماعی:
ازدواج قرار داد اجتماعی مقدس است
یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: ازدواج قرار داد اجتماعی مقدس است که آرامش روحی و جسمی زن و مرد حرف اول را در آن می زند.
 ازدواج,شروط ضمن عقد ,زنان,مردان,همسر

 به گزارش شبنم ها، آمنه رضایی در جمع بانوان استان همدان با اشاره به مباحث خانواده و ازدواج گفت:  زمانی که   بحث خانواده را بررسی می کنیم  متوجه می شویم "بنیادی ترین  سلول هر جامعه ای خانواده " است.

وی افزود:در تمام دنیا به موضوع خانواده و امنیت خانواده  بیشتر از هر موضوعی  اهمیت داده می شود  و در هرجای دنیا با هر فرهنگی که باشند  خانواده یک نهاد مقدس محسوب می شود.

رضایی ادامه داد: ممکن است این ارزش ها در هر جامعه و محیطی متفاوت باشد اما تعهد و تقدس خانواده به عنوان رکن اساسی هر جامعه ای مورد توجه است چرا که  جامعه سالم در گرو وجود خانواده سالم است.

 

وی تصریح کرد: ازدواج یک قرار داد اجتماعی است، برای ایجاد آرامش روحی و جسمی زن و مرد و هدف از ازدواج تنها مسائل  جنسی و زنا شویی نیست بلکه  هدف از ازدواج و تشکیل خانواده، خدمتی است برای پدید آمدن یک کانون آسایش و خوش بختی و نشاط طبیعی، لذت بردن از زندگی، بهره مندی از محبت و تعاون و مددکاری و سرانجام امتزاج دو روح در افق محبت  برای رسیدن به هدفی متعالی.

 

وی افزود:ازدواج به نوعی یک قرار داد مقدس است که آثار آن را قانون وضع می کند و اگر مشکلی هم در این میان پیش بیاید باز هم قانون در آن قضاوت می کند.

رضایی با بیان این مقدمه گفت:آنچه که بسیار مهم است و یکی از مشکلات مبتلا به  جامعه ما است موضوع طلاق است و متاسفانه روز به روز در حال افزایش است که اگر با با دقت به این معضل نگاه کنیم ،مشاهده می شود که گاهی بسیاری از این طلاق ها بر سر مسائل واهی است و اگر جوانان و خانواده ها از ابتدا نسبت به این مسائل آگاهی می داشتند  هر گز این اتفاق در زندگی آنها  نمی افتاد.

 

وی یکی از اهداف برگزاری این کارگاه های تخصصی را همین مسئله بیان کرد و افزود:اطلاع و آگاهی افراد از شروط ضمن عقد می تواند یکی از راهکار های پیشگیری از وقوع مسئله طلاق باشد.

این کارشناس مسائل اجتماعی یکی از راه های موثر برای ثبات بلند مدت  کانون خانواده  و کاهش مشکلات و تنش های احتمالی  پس از ازدواج ، تعیین شروطی دانست که دختر و پسر  می توانند به هنگام عقد  در سند ازدواج خود قید کنند .

 

رضایی ادامه داد :ایجاد یک کانون گرم، زیبا، عادلانه و موفق  خانوادگی، هنر است یک زوج هنر مند  که بنا دارند  خانواده مدنی با  روابطی مدرن تشکیل دهند  با بررسی  موانع و بحران های احتمالی  که ممکن است پس از تشکیل  زندگی مشترکشان  بر سر راه آنها قرار گیرد می توانند با تعاون و همیاری یکدیگر این مشکلات را  تا حدودی پیش بینی کرده و از تبدیل آنها به بحران  های لاینحل  جلو گیری نمایند .

 

وی با اشاره به بعضی از این شرط ها از جمله :شرط تحصیل ،اشتغال،حق انتخاب مسکن، حضانت و نگه داری فرزندان، تقسیم اموال بین زن و شوهر و... گفت :در زمان عقد جوانان با تصمیمات احساساتی  بسیاری از شروط ضمن عقد را بدون مطالعه و در نظر گرفتن  توانایی های خود و فقط و فقط بر پایه احساس آن را امضاء می کنند .

 

این کارشناس اجتماعی در این کارگاه به تشریح  و تبیین برخی از قوانین حقوقی زنان و مردان در بحث ازدواج و خانواده پرداخت و جوانان را توصیه به کسب آگاهی در این امور کرد باشد که با آگاهی از این مسائل  زندگی بهتری داشته باشند .

رضایی ادامه داد: اگر جوانان این شروط را با دقت مطالعه کنند و با تفاهم بپذیرند  یقینا خیلی از این مشکلات حل می شود.

گفتنی است در این کارگاه حاضران به طرح سوالات خود پرداختند.

 ازدواج,شروط ضمن عقد ,زنان,مردان,همسر ,زن,شوهر,قرار داد ,مقدس
 ازدواج,شروط ضمن عقد ,زنان,مردان,همسر ,زن,شوهر,قرار داد ,مقدس

دیدگاه شما

آخرین اخبار