6. ارديبهشت 1394 - 21:41   |   کد مطلب: 5702
مشاور امور بانوان و خانواده استاندار همدان از اجرای دو هزار برنامه فرهنگی ویژه بانوان روستایی و شهری در همدان به‌ویژه به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.
بانوان,برنامه ,فرهنگی,جشن,روستا ها,مینو نیک بخت

به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، مینو نیکبخت، مشاور امور بانوان و خانواده استاندار همدان یکشنبه، 6 فروردین‌ماه در کارگروه بانوان استان همدان اظهار کرد: از ابتدای سال 94 که با نام سالل فاطمی آغاز شده حدود دو هزار برنامه ویژه بانوان شهری و روستایی در قالب همایش، مسابقات فرهنگی و غیره برگزار شده است.

طبق تدوین برنامه جامع استان همدان از سال 90 تا 94 اقداماتی در زمینه آموزش خانواده، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اشتغال، سلامت و مشاوره انجام شده است.

وی در ادامه افزود: مهمترین برنامه‌های ویژه فرهنگی در سال 93 راه‌اندازی خانه‌های سلامت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری سیمنارها و همایش‌ها در زمینه خرده فرهنگ‌ها بوده است.

مشاور امور بانوان و خانواده استاندار همدان اظهار کرد: شش کارگروه تخصصی در زمینه آموزش بانوان، مشاوره سلامت جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نظارت بر پژوهش در بین زنان شاغل غیر رسمی و ورزش‌های همگانی بانوان در 20 رشته از دیگر اقدامات انجام شده است.

نیکبخت اظهار کرد: در هفته زن سال گذشته بیش از هزار و 300 برنامه تخصصی، همایشی با حضور خانم الهی قمشه‌ای و برگزاری نشستی با مدیران اجرایی از اهم برنامه‌های این هفته بوده است.

وی اضافه کرد: تشکیل کارگروهی جهت پیگیری بیمه مشاغل خانگی برای 320 رشته، پیگیری امور بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست و سرکشی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از دیگر اقدامات کارگروه بانوان در سال گذشته بوده است.

مشاور امور بانوان و خانواده استاندار همدان افزود: سرکشی به امور بانوان شهرستان‌ها، برگزاری جلسات با فرمانداری‌ها، برگزاری گردهم‌آیی بانوان کارآفرین و ترویج کارافرینی، برگزاری و هماهنگی بیش از هزار برنامه در ایام دهه فجر، هماهنگی جهت ارائه کارهای بانوان در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌ها بوده است.

نیکبخت بیان کرد: هماهنگی و حضور در غرفه معرفی توانمندی بانوان در جشنواره بین‌المللی میراث معنوی اصفهان، برگزاری چهار دوره کارآفرینی برای زنان حاشیه شهر، بازدید از مشاغل کارکنان روستایی و برگزاری دوره آموزشی برای زنان شاغل را ‌می‌توان نام برد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار