28. فروردين 1394 - 20:46   |   کد مطلب: 5585
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:
نخبگان فرهنگی سبک زندگی اسلامی را پیاده کنند
مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه از یک نخبه فرهنگی انتظار می‌رود، تربیت‌ساز بوده و سبک زندگی اسلامی را پیاده کند، گفت: زنان باید در مرحله اول تکلیف‌مند و در مرحله بعد تکلیف‌مدار باشند.
حجت‌الاسلام علی دشتکی

به گزارش شبنم ها به نقل از  خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی پیش از ظهر امروز در همایش سبک زندگی فاطمی ویژه بانوان مبلغه، اظهار کرد: اگر همه مبلغان، ابعاد زندگی حضرت فاطمه (س) را به صورتت یکپارچه و منسجم بیان کنند، در جامعه اثربخش خواهد بود.

وی افزود: به منظور استحکام پایه‌های سبک زندگی اسلامی باید از ظرفیت‌ها و مناسبت‌های موجود نهایت استفاده را برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه در نظام آفرینش برای هر چیز جایگاه و هدفی است، خاطرنشان کرد: تبیین جایگاه و موقعیت زن در نظام توحیدی دارای اهمیت بسیاری است و با اجرای آن بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی زنان را در نظام توحیدی محور آفرینش دانست و گفت: حدیث قدسی نیز همواره محوریت و ضرورت حضور زنان در نظام آفرینش را گوشزد می‌کند.

دشتکی با اشاره به کلام قرآن و ائمه(ع)، بیان کرد: جامعه‌ برای رسیدن به سعادت باید از تربیت خوبی برخوردار شود که در این زمینه شناخت اینکه در تربیت، محور چه چیزی است، مهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگرچه محور تربیت در جامعه ما قوی است اما باید مربیان و نهاد‌های تربیتی این محتوا را تبدیل به کیمیا کنند، افزود: تکریم زن یک تکلیف است و باید مدنظر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اهمیت به تربیت فرزندان از سوی مادران بر اساس صفات الهی، ادامه داد: با تربیت صحیح فرزندان مبتنی بر اصول دینی، ظلمی بر روی زمین رخ نخواهد داد.

وی هدف نظام جمهوری اسلامی را تربیت انسانی با محوریت زنان دانست و بیان کرد: حضرت فاطمه(س) در تربیت فرزندان به نظام توحید، خلقت و طبیعت کمک کرد زیرا آن حضرت فرزندانی تربیت کرد که کشتی نجات و چراغ تربیت باشند.

دشتکی با بیان اینکه انتظار ما در جامعه بیان سبک و سیره فاطمی است، افزود: نکات تربیتی را باید بارها تکرار کرد تا در زندگی مردم نهادینه شود.

وی با بیان اینکه از یک نخبه فرهنگی انتظار می‌رود، تربیت‌ساز بوده و سبک زندگی اسلامی را پیاده کند، گفت: زنان باید در مرحله اول تکلیف‌مند و در مرحله بعد تکلیف‌مدار باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان نیز با اهمیت به آموزش سبک زندگی فاطمی، اظهار کرد: مبلغان برای آموزش این مهم به دیگران، باید ابتدا از خود آغاز کرده و سپس به خانواده و جامعه بپردازند.

حجت‌الاسلام حسن فاضلیان گفت: اگر قبل از خودسازی اقدام به جامعه‌سازی کنیم توفیقی نخواهیم داشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار