26. فروردين 1394 - 16:01   |   کد مطلب: 5568
رئیس علوم پزشکی همدان 70 درصد شاغلان در دانشگاه علوم پزشکی را در بخش بانوان دانست و یادآور شد: بانوان نقش اساسی در ارتقای فرهنگ دانشگاهی دارند و می‌توانند در همه زمینه‌ها الگوی دیگر افراد باشند.
70 درصد شاغلان علوم پزشکی همدان بانوان هستند

 به گزارش  به گزارش شبنم ها به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، گرچه تقدیر از بانوان و مادران این سرزمین محدود به زمان خاصی نیست اما برگزاری جشن‌ها، برنامه‌ها و همایش‌ها به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) وو گرامیداشت مقام زن به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و دانشگاه بوعلی نیز همایش روز زن ویژه بانوان کارمند و دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی را برگزار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان، جمعی از مسئولان دانشگاه، بانوان شاغل و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم حضور داشتند.

رئیس علوم پزشکی همدان در این همایش با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: سال 94 با نامگذاری خردمندانه مقام معظم رهبری با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» آغاز شد و با موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مذاکرات ادامه یافت.

حبیب‌الله موسوی‌بهار ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده کشور تلاش می‌کند تا جایگاه شایسته و واقعی ملت ایران را در همه عرصه‌ها به جهانیان معرفی کنند و همگان جایگاه حقیقی این ملت را بپذیرند.

 وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های بیشتری برای کارمندان و دانشجویان این دانشگاه برگزار خواهد شد، گفت: هفته اول اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده که امیدواریم بانوان مشارکت خوبی در اجرای این برنامه‌ها داشته باشند.

رئیس علوم پزشکی همدان افزود: امید است با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی بیش از سال گذشته در ارتقای سلامت خانواده، فرزندان و جامعه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات نظام پرستاری نیز اواخر خرداد برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم بانوان، افرادی را انتخاب کنند که دغدغه پرستاران را داشته و پیگیر مسائل و مشکلات این قشر زحمتکش باشند.

موسوی‌بهار با اشاره به دغدغه بزرگ جامعه در خصوص مشارکت جمعی و قبول مسئولیت همگانی گفت: عدم احساس مسئولیت همگانی و مشارکت جمعی در همه ابعاد، بزرگترین مشکل امروزی جامعه است.

رئیس علوم پزشکی همدان تاکید کرد: ترویج مسئولیت همگانی و مشارکت جمعی به ویژه در فرهنگ عمومی و به خصوص فرهنگ‌سازی در رانندگی امری لازم است و باید آموزش‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

وی 70 درصد شاغلان در دانشگاه علوم پزشکی را در بخش بانوان دانست و یادآور شد: بانوان نقش اساسی در ارتقای فرهنگ دانشگاهی دارند و می‌توانند در همه زمینه‌ها الگوی دیگر افراد باشند.

موسوی‌بهار بیان داشت: در سلامت چهار بعد جسمی، روحی، روانی و اجتماعی مورد نظر است که باید برای دستیابی به این چهار مورد تلاش کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این همایش اظهار کرد: سال گذشته مسائل و برنامه‌هایی از جمله کارگا‌ه‌های ایجاد مهارت توانمندی در بانوان شاغل  ده‌گانه را بر اساس ضرورت و درخواست‌ها برگزار کردیم.

شهره علی‌محمدی ادامه داد: در امور حقوقی نیز خدماتی برای بانوان شاغلی که مشکلات حقوقی داشتند ارائه شد.

وی با بیان اینکه اقداماتی نیز به منظور ایجاد سلامت جسمی کارکنان با فراهم کردن اماکن ورزشی مناسب انجام شد، تأکید کرد: سال گذشته سه همایش بزرگ با موفقیت در سطح استان برگزار کردیم.

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی همدان از اجرای برنامه افزایش توانمندی‌ها با برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای خبر داد و گفت: اجرای دو برنامه طرح تحقیقاتی امور بانوان در خانواده و سلامت بانوان شاغل در دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار است.

وی با اشاره به پیگیری ایجاد پرونده‌های سلامت، بیان داشت: در حال پیگیری تشکیل پرونده‌های سلامت به ویژه برای بانوان کارمند هستیم که امید است به زودی نتایجی حاصل شود.

علی‌محمدی نگرانی بانوان شاغل در علوم پزشکی را شامل ساعت کاری زیاد در مراکز درمانی دانست که با پیگیری‌های انجام شده برای کاهش ساعت کاری نتیجه‌ای حاصل نشد و در برخی موارد نیز سخت‌گیری‌ها افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با فعالیت بیشتر بانوان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی سایت امور بانوان پربار‌تر شود و با ارائه راهکار‌ها و پیشنهادات سازنده شاهد پیشرفت‌هایی در امور بانوان باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار