18. اسفند 1393 - 10:25   |   کد مطلب: 5181
سالاد ماکارونی از غذاهایی هست که در سالهای اخیر خیلی باب شده و عموما هم دوست دارن. این غذا به شکلهای خیلی متفاوت و متنوعی درست میشه و در واقع مثل انواع سالاد ها میتونه مواد جایگزین داشته باشه و به طور کلی عوض بشه.
طرز تهیه سالاد ماکارانی

مواد لازم

۵٠٠ گرم ژامبون  خرد شده
١ پیمانه قارچ نگینی خرد شده
١ پیمانه هویج پخته ونگینی خرد شده ی
١ پیمانه خیارشور نگینی خرد شده
١ پیمانه فلفل دلمه ای نگینی خرد شده
١ نخود فرنگی  پخته شده به میزان دلخواه
١ ذرتخته شده میزان دلخواه
١ پیمانه جعفری خرد شده
٣  قاشق غذاخوری روغن زیتون
 ١  پاستا( ماکارونی فرمی ) یک بسته

 

مواد لازم برای سس سالاد

۴ تا ۵ قاشق سس مایونز
ماست  چکیده به اندازه دو برابرسس مایونز
٢ تا ٣ قاشق سرکه
نمک، فلفل و پودرسیربه میزان لازم

 

طرز تهیه:

• آب و کمی نمک را درون قابلمه بزرگی جوش آورده و ماکارونی‌ فرم‌دار را درون آن ریخته و تا حدی که کمی نرم شوند آن‌ را بجوشانید. سپس درون آبکش ریخته و پس از آن که آب اضافی آن‌ خارج شد، درون قابلمه برگردانده و با یک قاشق روغن زیتون آن‌ را خوب مخلوط کنید.

• در مدتی که ماکارونی‌ پخته می‌شود، مخلوط سرکه را تهیه کنید. برای این کار، درون کاسه بزرگی خردل، شکر و نمک را خوب با هم مخلوط کرده، در حین مخلوط کردن، روغن زیتون را به مواد درون کاسه اضافه کنید. مخلوط را کنار بگذارید.

• مخلوط سرکه را به ماکارونی اضافه کرده و خوب آن‌ها را با هم مخلوط کنید. ژامبون، پنیر، گوجه‌فرنگی، جعفری و سبزی‌جات سالادی را به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا با هم آغشته شوند.

• سالاد ماکارونی را درون کاسه‌های مورد نظر ریخته و روی هرکدام از آن‌ها را تخم‌مرغ خرد شده یا رنده شده بریزید و نمک و فلفل به آن‌ اضافه کنید.

 

 

 

 

[سالاد ماکارونی سرآشپز]

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار