12. اسفند 1398 - 12:13   |   کد مطلب: 5119
‫یک مدرس دانشگاه در همدان:‬‎
حمایت والدین حرف اول را در ازدواج جوانان می زند
یک مدرس آموزش خانواده در همدان بر لزوم حمایت خانواده‌ها برای تسهیل امر ازدواج تاکید کرد.
حمایت والدین، پشتیبان جوانان در امر ازدواج

 به گزارش شبنم ها، "سیدمجتبی حسینی" در کارگاه ازدواج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: پدران و مادران نباید دوره خود را با دوره امروزه مقایسه کنند و بر این باور باشند که فرزندشان باید خودش روی پای خود بایستد چرا که شرایط تشکیل زندگی بسیار سخت شده و هزینه های آن بسیار بالاست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: والدینی که بر این باورند باید پسر، مرد باشد و بر روی پای خود بایستد سخت در اشتباهند چرا که تورم زمان جوانی آنها بسیار کم بوده و به راحتی می توانستند مشکل مسکن و اشتغال خود را حل کنند در حالیکه امروزه با کار کردن زن و شوهر نمی توان از پس هزینه های زندگی برآمد.

 

حسینی با بیان اینکه پسران ابتدا باید جنم خود را به اثبات برسانند و سپس به فکر ازدواج بیفتند، گفت: دختران باید در انتخاب خود آگاهی داشته باشند و با شخصی که جنم نداشته و وابستگی مالی تمام به والدینش دارد برای ازدواج انتخاب نکنند.

 

وی تصریح کرد: برای حل بحران مشکل ازدواج دانشجویی باید ابتدا استعداد طرف مقابل را کشف کنیم تا مطمئن شویم وی راحت طلب نیست چرا که افراد راحت طلب برای زندگی مشترک مناسب نیستند.

 

این مدرس خاطرنشان کرد: داشتن استقلال در یک فرد ویژگی مناسبی برای یک انتخاب صحیح است چرا که اگر فردی دارای استقلال باشد می تواند زندگی را مدیریت کند.

 

وی تاکید کرد: پسران به علت نداشتن شرایط تشکیل زندگی مشترک تن به دوستی های آزاد داده که این نوع دوستی ها هیچ نوع تعهدی نداشته و برای هر دو طرف به ویژه دختران خطرناک و آسیب زاست.

 

حسینی خاطرنشان کرد: اقتصاد و اشتغال دو موضوع مهم در امر ازدواج است که ابتدا دختران باید اشتغال طرف مقابل را مد نظر داشته باشند سپس اقدام به ازدواج کنند همچنین دختران باید سطح توقعات خود را پایین آورده و از پرداختن به زرق و برق ازدواج خودداری کنند. در حالیکه ازدواج دانشجویی بهترین راهکار برای ازدواج آسان بوده و پسران می توانند در دوره دانشجویی با داشتن شغل موقت دوره نامزدی داشته باشند و دختران نیز باید سطح توقعات خود را پایین بیاورند.

 

این مدرس دانشگاه گفت: برای راه حل تامین نیازهای جوانان و قرار دادن نیازهای عاطفی آنها در مسیر درست انتخاب یک فرد و دوره نامزدی است که آنها بتوانند با یک زندگی غیر عمومی و غیر خصوصی با یکدیگر آشنا شوند و از یک دیگر شناخت بیشتری پیدا کنند و سپس در صورت داشتن تفاهم به عقد دائم یکدیگر دربیایند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار