29. دى 1393 - 22:32   |   کد مطلب: 4626
مشاور استاندار تهران گفت: بانوان کارآفرین الگویی برای فعالیت‌های اقتصادی هستند.
بانوان کارآفرین الگویی برای فعالیت‌های اقتصادی هستند

به گزارش  شبنم ها به نقل ازخبرگزاری فارس،زهرا ساعی در حاشیه جشنواره بازی‌های بومی و محلی و دستاوردهای عشایر شهرستان ورامین اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های استانداری تهران در اجرای طرح توانمندسازی بانوان، توجه به بانوان کارآفرین به‌ویژه در حوزه روستایی است که این امر با جدیت دنبال و برنامه‌های آن در سطح استان تهران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون طرح شناسایی بانوان کارآفرین موفق به‌صورت پایلوت در شهرستان ری انجام می‌شود و این طرح در سایر شهرستان‌های استان تهران به‌ویژه در مناطق روستایی اجرا می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران افزود: در اجرای این طرح، تلاش می‌شود تا ضمن شناسایی بانوان کار آفرین، آن دسته از بانوانی که در تولید محصولات کشاورزی و صنایع دستی فعالیت می‌کنند نیز شناسایی شده و با تأمین مواد اولیه مورد نیاز و بازاریابی محصولات آنان در سطح استان تهران و یا سایر استان‌های کشور، به آنان در توسعه فعالیت اقتصادی یاری رسانده شود.

وی بیان داشت: هم‌اکنون طرح بازاریابی بین‌المللی محصولات تولیدی بانوان روستایی استان تهران در دست بررسی است تا آن دسته از محصولاتی که از کیفیت لازم و توان رقابت با سایر محصولات خارجی برخوردار هستند شناسایی و زمینه صادرات آن‌ها به سایر کشورها فراهم شود.

ساعی تأکید کرد: در بخش روستایی باید توجه داشت که توسعه پایدار روستا در سایه ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار میسر می‌شود و در این بین بانوان که جمعیت فعال جامعه روستایی را تشکیل داده و بسیاری از محصولات کشاورزی و صنایع دستی را تولید می‌کنند در صدر توجه قرار دارند.

مشاور استاندار تهران و مدیرکل امور بانوان استانداری تهران افزود: با هماهنگی‌هایی که با معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صورت گرفته، زمینه دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت تعاونی‌های بانوان در روستاها فراهم شده تا آنان بتوانند ضمن افزایش میزان تولیدات خود، در جهت ارتقاء سطح کیفیت محصولات و به‌‌دست آوردن بازار مصرف مناسب گام‌های موثری بردارند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه بانوان کارآفرین نمونه‌ای در سطح استان تهران مشغول به فعالیت هستند که از تجربه بالایی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی برخوردار هستند و این افراد باید به عنوان الگویی مناسب برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی بانوان معرفی و با رفع مشکلات آنان، زمینه اشتغال و فعالیت سایر بانوان را فراهم کرد.

ساعی در پایان متذکر شد: تعاونی‌های کوچک بانوان روستایی کمک‌دهنده مسئولان استان در توسعه اقتصاد جامعه و نیز توسعه روستاها و شهرها محسوب می‌شوند و باید با حمایت از آنان، زمینه توسعه فعالیت و میزان تولید را که به اشتغالزایی منجر می‌شود، فراهم کرد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار