12. دى 1393 - 12:11   |   کد مطلب: 4532
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: زنان شاغل برای ایفای نقش مادری خود نباید امنیت شغلی شان با خطر مواجه شود.
امنیت شغلی بانوان نباید با خطری روبرو شود

به گزارش شبنم ها به نقل ازشاخه طوبی، 'اطهره نژادی' پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از ظرفیت های تاریخی شهر میبد افزود: زنان برای ایفای نقش مادری و نقش اجتماعی نیازمند یکسری امکاناتی هستند که امنیت شغلی شان با خطر مواجه نشود.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا دولت بدنبال این است که زمان مرخصی زایمان که از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافته را به طور کامل اجرا کند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: روسای دستگاهها این اختیار را به یک امر مسلم تبدیل کنند که بانوان ضمن فرزندآوری، مادری، همسری، به مشارکت در اجتماع هم بپردازند.

این مسوول تاکید کرد: چنانچه زنان احساس کنند جامعه به آنها بها می دهد و به عنوان یک نیروی انسانی موثر نقشی در فرایند توسعه، فرایندهای آموزشی و پژوهشی، بهره مندی از فضاهای تفریحی اوقات فراغت و احساس امنیت کامل داشته باشند قطعا روحیه شادابی به جامعه برمی گردد.

نژادی، اظهار امیدواری کرد، در استان یزد با همکاری استانداری، مشاورین امور بانوان، همه دستگاهای اجرایی بتوانیم فاصله وضعیت زنان در استان را نسبت به میانگین زنان در کشور بسنجیم و براساس آن برنامه ریزی های مفید درحوزه دولت و جامعه مدنی داشته باشیم.

وی گفت: توسعه پایدار محقق بدون تلاش همه نیروی انسانی جامعه محقق نمی شود بنابراین ما بدنبال توازن و تعادل هستیم تا جامعه درکنار توسعه پایدار، همه در فراینده توسعه و در بهره برداری از مواهب توسعه شریک باشند.

نژادی اضافه کرد: مشکلات زنان بیشتر به ریشه تاریخی نگاه مردانه در این خصوص برمی گردد که فضای فرصت و خطا برای آزمونهای مختلف به زنان داده نشده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: تلاش می کنیم فاصله بین توسعه برحسب جنسیت با شاخص های توسعه انسانی کم شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار