23. فروردين 1396 - 14:05   |   کد مطلب: 16201
زنانی که عهده دار مشاغل خانگی هستند با خلاقیت و هنر خود ستون های یک خانواده را استوار بر افراشته اند. این بانوان با محبت ,علاقه ای که در وجودشان به ودیعه نهاده شده است سخت می کوشند و مشکلات زندگی را یکی پس از دیگری مرتفع می کنند.

به گزارش شبنم همدان 

اکثر افراد معتقدند که برای داشتن شغل مناسب  به پول ,پارتی ,تحصیلات ,سابقه شغلی (تجربه ), معرف وضامن معتبر نیاز است. تمامی این موارد و تصورات  بر اساس تجربه ای است که از نیازهای جامعه کسب کرده اند. اما اندک هستند افرادی که  همت و اراده آهنین و استوار را ازموارد مورد نیاز پیدا کردن یک شغل می دانند.

در مقایسه  مشاغل خانگی با مشاغل صنعتی همه مردم  اذعان کنند مشاغل خانگی درآمد  آنچنانی ندارد اما زنانی که عهده دار این مشاغل خانگی هستند ستون های یک خانواده را استوار بر افراشته اند. این بانوان با  محبت ,علاقه ای که در وجودشان به ودیعه نهاده شده است سخت می کوشند  و مشکلات زندگی را یکی پس از دیگری مرتفع می کنند.

در این بخش با منیره طباطبایی بانوی فعال عرصه کار وتلاش مشاغل خانگی گفتگویی انجام دادیم .

شما متولد چه سالی هستید,در  چه کارهای هنری مشغول به فعالیت هستید ؟

بانوی هنرمند فعال عرصه کار و تلاش اظهار کرد :منیره طباطبایی متولد سال 1344ساکن  مشهد هستم. فعالیت های من  اکثرا در زمینه هنرهای  است و به کارهایی از قبیل  بافتنی ,قلاب بافی ,سِرمه دوزی ,منجوق دوزی ، سِت کامل سیسمونی , جهزیه , روتختی ,رومیزی وبسیاری از موارد دیگر .........را انجام می دهم.

از انجام کارهای هنری چه حسی دارید ؟

  این هنرمند فعال وکار افرین اذعان کرد : من همیشه از انجام کارهای هنری احساس آرامش می کنم  و با مشاهده نتیجه کار احساس مفید  بودن به دست می آورم. ساعت های روزم را با عشق و علاقه صرف کار هنری می کنم و  از اینکه قرار است لباسهای که می بافم تنپوش یک  نوزاد باشد  احساس شعف می کنم .

وی افزود: گاهی سفارشات مربوط به جهیزیه عروس میپذیرم و این اندیشه که  کارهای هنری من خانه یک نوعروس را می آراید لبخند بر لبانم می نشاند و خستگی را از تنم بیرون می آورد. آرزویم این است که این کارها برای ساکنان آن خانه برکت و رونق به همراه داشته باشد. هنگام بافتن کارهای جهیزیه با هر دانه ای که می بافم  برای خوشبختی نوعروسان از ته دل دعا می کنم و از انجا که  ساکن مشهد هستم دلم می خواهد ضامن آهو ضامن خوشبختی وسعادت همه زوج های جوان باشد .

در مشاغل خانگی چه مسائلی در روند کار تاثیر دارد و فروش کارهای هنری به چه نحوی است ایا مطابق با زحمتی است که صرف  کارهای هنری  می شود ؟

 در انجام کارهای هنری علاوه بر سلیقه, خلاقیت فردی  تاثیر فروانی در ایجاد جذابیت دارد . در مشاغل خانگی چون به طور مستقیم و یا غیر مستقیم   با سفارش دهنده کار در ارتباط هستیم  کارها از تنوع بالایی برخوردار هستند .  کارهای هنری  علاوه بر سرگرمی درآمد زا نیز می باشند. اما مشکلی که در ارتباط با مشاغل خانگی برای بانوان وجود دارد این است که برایکارهای دستی مانند منجوق دوزی, قلاب بافی , سِرمه دوزی ساعت ها وقت صرف می کنند تا یک کار هنری زیبا تحویل مشتری دهند. وقتی که از دید مشتری پنهان می ماند. من در خرید مواد اولیه همیشه بهترین لوازم مورد نیاز را انتخاب می کنم و در انتخاب مواد اولیه  به استحکام اهمیت زیادی می دهم  اما هنگام دریافت دستمزد افراد ارزش هنر دست را پائین می آورند به همین جهت  اکثرا کارهایم را از طریق  اینترنت واینستا گرام  به فروش می رسانم  .

چند سال است کارهای هنری انجام می دهید وتا کنون به چند نفر  آموزش داده اید برای چندین نفر کار افرینی ایجاد کرده اید ؟

بانوی فعال اقتصادی بیان کرد :از سال اول راهنمایی با توجه به اموزشهای کتاب حرفه وفن علاقمند به کارهای هنری شدم اما در سالهای بعد با استفاده از  کتاب های مختلف هنری توانستم برای خود حرفه ای ایجاد کنم .به افراد بسیار زیادی در طی این سالها اموزش داده ام از لحاظ کار افرینی اکثر افراد پس از آموزش سعی کردند با انجام کارهای هنری کمک هزینه ای برای مخارج یک خانوار باشند اما زنان ودخترانی بوده اند که با انجام کارهای هنری توانسته اند مخارج یک خانوار را تامین کنند و یا کمک هزینه تحصیل خود  از طریق مشاغل  تامین می کنند زمانی که موفقیت این افراد را می بینم بسیار خوشحال می شوم که در این امر  مشارکت داشته ام .

انتهای پیام / 

دیدگاه شما

آخرین اخبار