15. اسفند 1395 - 15:11   |   کد مطلب: 15657
یک کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبری مسئله فلسطین باید آرمان جهان اسلام باشد نه اینکه دولت های عربی برای به دست آوردن قدرت هم پیمان دولت نامشروع اسرائیل شوند.
شبنم ها, shabnamha,shabnamha.ia afkl ih, شبنم همدان, حجت الاسلام طالبی

به گزارش شبنم همدان، 

حجت الاسلام والمسلمین ابوذر طالبی در ارتباط با بیانات رهبری در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه ی فلسطین با حضور  رهبران گروههای فلسطینی و روسای  سران اسلامی در تعریف انتفاضه گفت : انتفاضه در لغت به معنی قیام  و جنبش و خیزش است و به جنبش مقاومتی  مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی اطلاق می شود

وی اشاره کرد : رهبر انقلاب در این کنفرانس موضوع اصلی را آرمان فلسطین و رهایی از رژیم اشغالگر اسرائیل  بیان کردند و  در قسمت بعدی سخنان خویش به رهبران فلسطین توصیه کردند که از  راه حل های پیشین عبرت بگیرند و از اختلاف بین گروههای مقاومت پرهیز کنند و کشورهای منطقه باید در این امر به فلسطین در راه مقاومت وایستادگی کمک نمایند

طالبی اظهار کرد :سالها از آوارگی مردم فلسطین می گذرد و هر روز جهان شاهد  وضعیت اسفبار مردم فلسطین است اما متاسفانه دربین  کشورهای خاورمیانه فلسطین به دغدغه و آرمان اصلی بدل نشده است کشور آمریکا ،هم پیمان اسرائیل ، حتی در قضیه برجام سعی داشت ایران را وادار به پذیرش رسمیت رژیم اشغالگر اسرائیل نماید. با توجه به فرمایشات رهبری در کشور ما و سایر کشورهای مسلمان باید مسئله فلسطین آرمان جهان اسلام باشد نه اینکه دولت های عربی برای به دست آوردن قدرت هم پیمان دولت نامشروع اسرائیل شوند. در این کنفرانس مقام معظم رهبری رهنمود های لازم را را برای سران فلسطین و روسای مجالس کشورهای اسلامی بیان کردند .

طالبی افزود: ایجاد تنش و ناآرامی  در منطقه تنها به سود مستکبران جهانی است , با توجه به فرمایشات امام خامنه ای که برگرفته از اصول نظام اسلامی است باید از مستضعف حمایت کرد و در مقابل مستکبر ایستاد و مقابله کرد. لذا رژیم اشغالگر اسرائیل به عنوان یک رژیم غاصب است که اساس  تشکیل آن با هدف ظلم وغصب ممالک اسلامی بوده است. اسرائیل مصداق بارز( آیه 82 سوره مائده  لتجدن اشد الناس الذین امنوا الیهود ) هرچه ظلم بر مسلمانان وارد می شود محرک آن اسرائیل است به هیچ عنوان سازش با رژیم صهیونیستی امکان پذیر نیست. همه کشورهای اسلامی طبق آیات الهی وبیانات روشنگر رهبری باید در برابر استکبار بایستند و حامی ملت مظلوم فلسطین باشند. سالها پیش امام خمینی (ره ) فرمود  اگر هر مسلمانی یک سطل برروی اسرائیل بریزد اسرائیل غرق می شود .اما کشورهای اسلامی برای دست یابی به قدرت دست به دامن مستکبرین شدند و سرمایه های نفتی خود را برای ذلالت هر چه بیشتر تقدیم مستکبران کردند .

طالبی در پایان اذعان کرد : امیدوارم روزی فرا برسد که همه کشورها اسرائیل را نابود کنند همان گونه که مقام معظم رهبری اعلام نمود در  20 سال آینده ریشه رژیم اشغالگراسرائیل  همچون مبارک ,قذافی ,صدام از زمین چیده شود .

انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار