14. آذر 1395 - 16:14   |   کد مطلب: 13998
روغن حیوانی, دنبه و کره حیوانی برای افرادی که ورزش‌های سنگین می‌کنند یا مشاغل سخت دارند مانند کشاورزان مفید است.

به گزارش شبنم همدان به نقل از خبرگزاری تسنیم : سید جواد علوی درباره روغن و کره حیوانی اظهار داشت: باور غلطی که بین افراد وجود دارد این است که چون کره گاو فرآورده طبیعی است، خوردن آن به هر میزان بلامانع است.

روغن و کره حیوانی و دنبه برای افرادی که فعالیت بدنی ندارند, مضر است

به‌گفته این کارشناس طب سنتی روغن و کره حیوانی و دنبه دارای غذائیت و چاق کنندگی بالایی هستند. مصرف زیاد آنها به‌خصوص برای افرادی که فعالیت بدنی ندارند (ورزش نمی‌کنند) مضر است.

وی افزود: مصرف روغن و کره حیوانی و دنبه مشکلاتی نظیر گرفتگی عروق، انسداد مجاری (به‌علت تجمع مواد زائد در بدن) و چاقی و... به‌دنبال خواهد داشت.

علوی یادآور شد: کسانی که مشاغل کارمندی دارند و کم‌تحرک هستند باید غذاهای سبک مصرف کنند. مقدار چربی, روغن و گوشت غذای خود را کم و غذاهای گیاهی مثل سالاد را بیشتر مصرف کنند.

محصولات کنجدی برای افراد دچار مشکلات گوارشی مفید نیست

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: اگر افراد از مشکلات ناشی از ضعف معده و سوءهضم رنج می‌برند، از مصرف زیاد کنجد و محصولات آن (مانند روغن کنجد و ارده و حلواارده و...) پرهیز کنند.

این کارشناس طب سنتی افزود: روغن حیوانی, دنبه و کره حیوانی برای افرادی که ورزش‌های سنگین می‌کنند یا مشاغل سخت دارند مانند کشاورزان مفید است.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار