9. آذر 1395 - 15:01   |   کد مطلب: 13894
مرضیه یزدی، که در خانواده ای خیر و واقف پرورش یافته است در مورد کار پسندیده اش گفت: در زندگی شخصی معلمی به بزرگی همسر شهیدم داشتم که جان خودش را برای دفاع از وطن فدا کرد.
شبنم ها , afkl ih, خانواده شهید , shabnamha.ir, واقف همدانی

(لَن تَنَالُواالبِرَّحَتَّی تُنفِقُوا مِمَّاتُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُوامِن شَی ءٍفَاِنَّ اللَّهَ بِهک عَلِیمٌ

شماهرگز به مقام نیکو کاران وخاصان نخواهید رسید مگر انکه از آنچه دوست می داریدو بسیار محبوب است در راه خدا انفاق کنید وهر انفاق کنید محققا خدا بر ان اگاهست ) آیه 254 ال عمران

همواره این کره خاکی شاهد زنانی از جنس لطافت وبزرگی بوده است. تعدادی از این بانوان با گذشت و هم والای خود الگوی گذشت و سخاوت هستند. خبرنگار شبنم همدان با یکی از بانوان واقف همدان گفتگویی انجام داده است.

مرضیه یزدی، بانویی  سرشار خضوع وفروتنی و سراسر مهربانی است. از وی خواستم خودش را معرفی کند.

گفت: در سال 1329 در شهر همدان متولد شدم وخانواده مذهبی داشتم . از ابتدا علاقه بسیار زیادی به حفظ  قرآن داشتم وحتی در دوره دبیرستان برای دانش آموزان کلاس عقیدتی برگزار می کردم درکنار تحصیل یاد گیری علوم قرآنی را هم انجام می دادم ومدرک کارشناسی علوم تربیتی را از دانشگاه شهید بهشتی گرفتم. در سال 1368 به عنوان نفر اول اساتید در رشته حفظ برگزیده شدم ومقاله هایی در زمینه  پژوهش قرآنی تألیف کردم و اکنون در دانشگاه فرهنگیان وپیام نور درس می دهم .

 

تأثیر قرآن بر زندگی و اعمال

از وی در مورد تأثیر قران بر زندگی و کاری که انجام داده اند پرسیدم.  پاسخ داد: کتاب قرآن انسان ساز و برنامه کامل زندگی یک انسان است که خداوند برای بنده اش نازل فرموده . قرآن نازل شد تا وقتی در قیامت برانگیخته می شویم بهانه ای برای کم کاری نداشته باشیم. همان طور از اول به ما گفته اند، این دنیا محل گذر است و ما درنگی کوتاه اینجا داریم. مقصد ما خود خداست. خداوند درسوره بقره می فرماید انالله وانا الیه راجعون آیه 156 و خواندن قرآن برکت زندگی هر انسانی اگر می خواهیم زنده باشیم و زندگی کنیم بهترین کتاب انسان ساز قرآن است.

 

پرورش در خانواده ای که همه اجداد آن واقف بودند

این بانوی واقف در مورد کارش چنین گفت: گاهی اوقات زرق وبرق دنیا چشم ما را پر می کند فکر می کنیم ابدی هستیم هر روز در دنیا به دنبال جمع اوری بیشتر هستیم همه زندگیمان می شود حرص برای بدست آوردن امور دنیوی. ولی گاهی اوقات از دست دادن ها و بخشیدن ها باعث می شود آرامش بیشتری بدست بیاوریم. تبلیغات در شهر و پلا کاردهایی که در انها عنوان شده بود «می خواهم یک واقف باشم» برای من به عنوان یک نویسنده وپژوهشگر یک تلنگر و جرقه اولیه بود. با توجه به اینکه علاقه زیادی به قرآن داشتم با خود گفتم باید از آنچه دوست می دارم  وقف کنم وبا توجه به نیاز روز جامعه که افراد بیشتر از سایت مجازی استفاده می کنند یک سایت قرآنی با هدف نشر ارزشهای اسلامی راه اندازی و وقف کردم . من یک مادرهستم و خدا را شکرمیکنم که فرزند بسیار صالحی دارم ولی انسان تا وقتی خودش زنده است بهتر است با دستان خودش برای آخرتش کاری کند .

 

از شهادت همسرم، درس بزرگ گذشت و ایثار گرفتم

مرضیه یزدی همسر شهید حاج محمد حسین درفشی است . وی در مورد همسر شهیدش گفت: همسرم کارمند سازمان قضایی نیروهای مسلح  ودانشجوی حقوق بود که از طرف بسیج به جبهه اعزام شد و در عملیات کربلای 4 و 5 شرکت داشت ودر سال 1365به مقام رفیع شهادت نائل  شد. پس از 10 سال پیکر ایشان به وطن بازگشت. من نیز در خانواده ای بزرگ شده ام که اجدادم از واقفان بودند، پدر بزرگ مادرم ،محمد حسین برجیسیان، که مسجد سید الشهدا در خیابان مهدیه روبروی مخابرات را وقف کرده است و پدر بزرگ خودم ،رب علی یزدی، وقف آب در قلعه خیابان بابا طاهر و پدرِ مادرم لطف الله بادامی واقف بخشی از ملک مکتب قرآن هستند.  در زندگی شخصی معلمی به بزرگی حاج  محمد حسین داشتم که جان خودش را برای دفاع از وطن فدا کرد . در این وقف فرهنگی تمام هزینه های راه اندازی این سایت قرآنی را از محل درآمد خویش پرداخت کردم و هیچ حق الناسی هم  به گردنم نبود.

 

آثار تألیف شده و فعالیت های قرآنی

روز هفتم شهادت همسرم پدرم به من گفت اگر می خواهی به مقام همسرت برسی اهل قلم باش و به این حدیث اشاره کرد ( مداد اعلام افضل من الدماءشهدا) همانا قلم دانشمندان برتر از خون شهیدان است ودر سال 66 اولین کتابم را در ارتباط با خواص سوره های  قرآن کریم در دنیا واخرت به پایان رساندم . در سال 79 همزمان با دخترم (نرجس) در دانشگاه شهید بهشتی در مقطع کارشناسی ارشد شروع به ادامه تحصیل کردم ودر کنار تحصیل کارهای پژوهشی هم انجام می دادم . در سال 81 برای برقراری ارتباط با مسلمانان سایر کشورها اثارم را به 3 زبان منتشر نمودم واثرات خواندن سوره نورانی یاسین به زبان لاتین با استقبال روبرو شد وبه چاپ سوم رسید. ترجمه خطبه 189 نهج البلاغه نخست واژه های خطبه  و بعد اصل خطبه را ترجمه نمودم که درنوع خود بی نظیر بود وهمزمان در خانه حفظ قرآن را شروع کردم . کتابی هم در ارتباط با حفظ پایدار قرآن نوشتم که اولین تفسیر شیعی قرن 14 بود. همچنین در زمینه ادبیات کودک برای افزایش مهارت های اجتماعی کودکان کتابی به نام آموزش بسم الله الرحمن الرحیم تألیف کردم.

از دیگر آثار این بانوی پژوهشگر نقش خانواده در هدایت کودکان به نماز است که در ان به نقش مادر به نماز و علل کم توجهی به نمار پرداخته است.

انتهای پیام / 

تصاویر تکمیلی: 
شبنم ها , afkl ih, خانواده شهید , shabnamha.ir, واقف همدانی

دیدگاه شما

آخرین اخبار