1. مرداد 1395 - 8:54   |   کد مطلب: 11312
یک متخصص چشم گفت : آلودگی هوا احتمال عفونت چشم را افزایش داده و موجب کاهش تاثیر داروهای چشمی می‌شود.
به گزارش شبنم همدان به نقل از باشگاه خبرنگاران : علی اکبری متخصص چشم اظهار داشت : ذرات معلق موجود در هوا و ریزگرد ها مخاط چشم را تحت تاثیر قرار داده و منجر به سوزش،ریزش اشک ،تورم و قرمزی می شود.
 
اکبری ادامه داد :مهم ترین تأثيرات ذرات معلق و ریزگرد ها بر سلامت انسان ؛آسیب های قلبی و تنفسي،بروز یا تشدید آسم ،تأثير بر مكانيسم‌هاي دفاعي و تأثيرات سرطاني است،اما منجر به نابینایی یا کاهش قدرت دید نمی شود. 
 
وی اظهار کرد:چشم مانند دیگر اعضای بدن برای داشتن عملکردی مطلوب به محیطی سالم و پاکیزه نیاز دارد، اما متاسفانه آلودگی هوا باعث تحریک مخاط چشم ،سوزش آن و  در نتیجه ریزش اشک می‌شود.
 
اکبری افزود:افراد مبتلا به خشکی چشم که مجبور به استفاده از داروهایی خاص هستند، در مواقع آلودگی هوا شرایط بدتری را تجربه می کنند.
 
وی تاکید کرد:افرادی که عمل جراحی انجام داده‌ یا دارو مصرف می‌کنند،این روزها باید بیشتر مراقب خودشان باشند، چراکه به دلیل اشک، تاثیر داروها کاهش یافته و نتیجه دلخواه حاصل نمی شود.
 
اکبری یادآور شد:ذرات ورودی به شش ها با سرعت بسیار پایین حذف مي شود و  رسوب ذرات در سیستم تنفسی، به قطر ذره ، سرعت تنفس و حجم تنفس وابسته است.از طرفی ذرات بسیار ریز می توانند به اعماق ریه راه یابند و براي زمان طولاني در سیستم تنفسی باقی بمانند، اين نوع آلاينده‌ها موجب بروز زخم بافت ها يا حتي سرطان مي‌شوند.
 
 
انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار