20. تير 1395 - 11:51   |   کد مطلب: 11022
خلافکاران هم فصلی کار می کنند
افشای سرقت های دنباله دار تابستانی
سرقت های دنباله دار نشان دهندۀ احساس امنیت دزدان برای ادامۀ سرقت است. پر واضح است که اگر در دزدی های اول ، پلیس و مسئولین ذی ربط با جدیّت وارد عمل می شدند، دزدان احساس خطر می کردند و زمینه برای ادامه این سرقت ها فراهم نمی شد.

در روزهای گرم تابستان و تغییر نیازهای حیاتی مردم ، خلافکاران نیز زمینه کار خود را تغییر می دهند. به گزارش خبرنگار شبنم همدان ، دیروز در اتحادیه لوازم خانگی همدان اعضای اتحادیه در گرمای شدید متوجه می شوند کولر هیچ تأثیری در خنک کردن هوا ندارد . بعد از بررسی و بازدید پشت بام با صحنه عجیبی مواجه می شوند. بدنه لولر باز است  و موتور کولر به سرقت رفته . در همین فاصله و تحقیق از همسایگان یک دزدی سریالی جدید آشکار می شود. در چند روز گذشته تعداد زیادی موتور کولر از مغازه ها و منازل همان حوالی دزدیده شده است.

نکته قابل تأمل اینجاست که این موتورهای کولر یکی پس از دیگری  در طی دو سه روز به سرقت رفته اند. و این نشان دهندۀ احساس امنیت دزدان برای ادامۀ سرقت است. پر واضح است که اگر در دزدی های اول ، پلیس و مسئولین ذی ربط با جدیّت وارد عمل می شدند، دزدان احساس خطر می کردند و زمینه برای ادامه این سرقت ها فراهم نمی شد. اگر ارزش مالی جنس به سرقت رفته  در پیگیری و مقابله با سرقت تأثیر داشته باشد و مردم و مسئولان امنیتی شهر به دزدی های کوچک بها ندهند، به راحتی فرهنگ بزهکاری  و دزدی در جامعه رواج میابد. عکس این مطلب نیز صادق است یعنی اگر پلیس و مسئولین امنیتی شهر برای همین دزدی های کوچک وارد میدان شوند ، این سرقت های کوچک،  دنباله دار و سریالی نمی شوند. در شهری که مسئولین امنیتی و نیروهای پلیس  آن نسبت به یک موتور کولر حساسیت به خرج دهند و به طور ویژه وارد عمل شوند دزدان بزرگتر حساب کار خود را می کنند و ناامنی برای خلافکاران ایجاد می شود. اما بی توجهی به این سرقت های  کوچک موجب دنباله دار شدن آنها و ناامنی عمومی می شود و فضا را برای دزدان خرده پا باز می گذارد.

 انتهای پیام / ن

دیدگاه شما

آخرین اخبار