6. تير 1395 - 15:59   |   کد مطلب: 10680
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان از افزایش احتمال آتش سوزی در مراتع همدان خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی در مراتع همدان انجام شد.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم از همدان : الوندی ظهر امروز در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان اظهار داشت: اطفاءحریق و پیشگیری از 15 خرداد ماه در مراتع استان همدان آغاز شده و اکیپ‌هایی از بخش خصوصی و دولتی در این زمینه فعال هستند.

وی با اشاره به افزایش پوشش گیاهی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با وضعیت بحرانی در زمینه آتش سوزی مراتع مواجه باشیم اما با توجه به اقدامات پیشگیرانه تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و حریقها در حد دو تا سه هزار متر بوده که همگی کنترل شده است.

الوندی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی در حال انجام اقدامات آبخیزداری است، تصریح کرد: اعتباراتی از محل ردیفهای ملی و استانی برای این کار مصوب شده است که انتظار می‌رود به طور کامل تخصیص یابد تا بتوان اقدامات برنامه‌ریزی شده اجرایی شود.

معاون فرماندار همدان نیز در این جلسه بر اداره و مدیریت عالمانه منابع آب تاکید کرد و گفت: موضوع آب از حساسیت بسیاری برخوردار است و نیازمند برنامه‌ریزی و هدفگذاری مناسب در این حوزه هستیم.

حسین افشاری با اشاره به اینکه باید از حرکتهای هیجانی و کوتاه‌مدت جلوگیری کرد اظهار داشت: آب به عنوان یک کالای مهم و امنیتی مطرح است که همگان باید به اهمیت آن پی ببرند و همچنین براساس رعایت اصول علمی در این زمینه فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان همدان باید براساس قانون در حوزه آب عمل کرده و تلاش شود تعادلی ایجاد شود، بیان کرد: باید مهندسی ارزش در تصمیم‌گیریهای کلان مدنظر قرار گرفته و اقدامات براساس اولویت‌بندی اجرایی شود.

افشاری با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و سازمانهای دولتی در عمل به قانون باید بیشتر از سایر اقشار مردم گام بردارند عنوان کرد: سخت‌گیری لازم برای اجرای قوانین توسط دستگاه‌های دولتی نسبت به سازمانها اعمال شود چراکه این دستگاه‌ها که از بدنه دولت هستند خود باید به قانون عمل کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع همدان نیازمند حفاظت دقیق و قوی از سوی نهادهای متولی است، تصریح کرد: امروز دیگر مماشاتی در زمینه حفاظت از منابع آبی پذیرفتنی نیست و همگان باید در راستای حفاظت و صرفه‌جویی منابع آبی گام بردارند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار