6. تير 1395 - 15:24   |   کد مطلب: 10672
ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی گلبال بانوان گفت: با تلاش و زحمت زیاد به اینجا رسیده‌ام، اما اوج آرزوهایم زمانی است که بتوانم به قله موفقیت برسم.

به گزارش شبنم ها به نقل از حیا :  طیبه استکی در گفت‌وگو با فارس در اصفهان اظهار کرد: از سال ۱۳۷۹ وارد رشته گلبال شدم و سال ۸۵ بود که به اردوی تیم ملی راه پیدا کردم؛ کلاً ۱۰ سال است که به‌ طور حرفه‌ای در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستم.

وی افزود: نخستین تجربه ملی‌ام با شرکت در تورنمنت سوئد (۲۰۱۰ میلادی) شکل گرفت که تیم موفق به کسب مقام نخست شد؛ سپس همان سال یعنی ۲۰۱۰ میلادی به رقابت‌های آسیایی گوانگجو اعزام شدیم و توانستیم به مقام سوم برسیم.

این ملی‌پوش ادامه داد: سال ۲۰۱۲ میلادی با حضور در مسابقات آسیایی پکن سوم شدیم و در ۲۰۱۳ میلادی شرکت در رقابت‌های آسیایی چین نتیجه سومی را برای ما به همراه داشت.

وی تصریح کرد: سال گذشته در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی بابلسر تیم‌مان عنوان دومی را از آن خود کرد و در همان سال ۹۴ در رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی گلبال بانوان، موفق شدیم بر سکوی سوم بایستیم.

استکی با بیان اینکه در رده سنی بزرگسالان گلبال کار می‌کند، تأکید کرد: از بدو تولد با کم‌بینایی مواجه هستم و با وجود اینکه خیلی جاها مشکل‌ساز بوده اما هیچ‌گاه باعث نشده جلوی پیشرفتم گرفته شود، زیرا همیشه همسرم و خانواده‌ام مشوق‌های خوبی برایم بوده‌اند و تشویق‌هایشان برای من هم پیشرفت بیشتر در فعالیت‌های ورزشی را در پی داشته و باعث شده این ضعف به چشم نیاید.

وی اظهار داشت: امکانات و تجهیزات تمرینی ما در اصفهان خیلی تعریفی ندارد؛ شاید دلیلش این باشد که کلاً به ورزش بانوان کمتر توجه می‌شود، اما به خاطر علاقه‌ای که همه‌مان به این ورزش داریم، اجازه نداده‌ایم چنین مسائلی روی تمرکز و فعالیت‌هایمان کوچک‌ترین تأثیر منفی را داشته باشد.

* معرفی گلبال به تمام اصفهانی‌ها

بازیکن تیم ملی یادآور شد: در حال حاضر در مجموعه ورزشی آبشار تمرینات هوازی، بدن‌سازی و فنی را به‌طور منظم انجام می‌دهم تا برای مسابقات امسال که در پیش رو است خودم را آماده کنم.

وی عنوان کرد: در این مدت بسیار تلاش کردم و زحمت کشیدم؛ دلم می‌خواهد به جایگاهی برسم که لیاقتش را دارم و آن ایستادن بر قله موفقیت است، زیرا با رسیدن به این هدف می‌توانم پاسخگوی زحمات و شادمانی اطرافیانم باشم.

استکی بیان کرد: بهتر است در تمرینات تنوع ایجاد شود تا از یکنواختی در بیاید؛ منظورم این است که زمان و ساعات تمرین افزایش پیدا کند و امکانات استفاده از استخر به‌ منظور آب‌درمانی برایمان وجود داشته باشد، همچنین این امکان فراهم شود تا همه بازیکنان تیم در یک مکان واحد دورهم جمع شوند و در کنار هم به تمرین بپردازند و هر کس به‌ تنهایی و به‌ طور پراکنده تمرین نکند؛ چراکه رعایت همه این موارد درنهایت سبب پیشرفت بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درخواست دارم این ورزش را گسترش دهند و نیز در شناساندن و معرفی آن به مردم اصفهان کوشا باشند، زیرا خیلی‌ها اصلاً راجع به این رشته اطلاعی ندارند و با آن آشنا نیستند؛ اگر اطلاع‌رسانی درست صورت گیرد، قطعاً افراد نابینا و کم‌بینای زیادی با شناخت پیدا کردن به سمت گلبال علاقه‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار