5. تير 1395 - 16:50   |   کد مطلب: 10644
رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو هشدار داد:
فریبی به نام «مجوز بهداشتی بین‌المللی» / مافیای سلامت ماهواره‌ای با ادعاهای دروغین
رئیس اداره آرایشی و بهداشتی غذا و دارو با اشاره به اینکه «مجوز بهداشتی بین‌المللی» در تبلیغات ماهواره‌ای فریب است، گفت: اعم این فراورده‌های آرایشی، بهداشتی، دارو و مکمل شبهه ناک و اغلب ادعاهای مطرح شده در آنها خلاف واقع و دروغین است.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم : مصطفی اسماعیلی - رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در توضیح سیاست‌های کلی سازمان غذا و دارو در حوزه فرآورده‌های بهداشتی به خصوص حوزه مراقبت از پوست و مو  اظهار داشت: فراورده‌های آرایشی و بهداشتی پوست و مو  در کنار سایر محصولات بخشی از فعالیت‌های اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به عنوان ارگانی نظارتی است که ذیل این وظیفه بر تمامی فعالیت‌های حوزه‌های تولید، واردات، صادرات و پایش سطح عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی  به‌منظور انطباق با ضوابط و دستورالعمل‌ها  ابلاغی مدیریت می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: از آنجا که تأمین سلامت آحاد جامعه، اصلی ترین رسالت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است براین اساس سازمان غذا و دارو نیز با بهره گیری از توانمندی کارشناسان و نیروهای موجود تحقق هدف ذکر شده آنهم به نحو مطلوب را وظیفه خود می‌داند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حمله مافیای محصولات ماهواره ای و تقلبی به سلامت مردم، تصریح کرد: بدون تردید مصرف هر آنچه که در شبکه‌های ماهواره‌ ای تبلیغ می‌شود اعم از فراورده‌های آرایشی، بهداشتی، دارو و مکمل شبهه ناک بوده و اغلب ادعاهای مطرح شده در آنها خلاف واقع است لذا از آنجایی که بسیاری از مردم جذب این شایعات و ادعاهای دروغین می‌شوند؛ متاسفانه عوارض آن نیز مصرف کننده را در بر می‌گیرد.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره رویکرد سازمان غذا و دارو نسبت این قبیل معضلات عنوان کرد: در فرایندی عمومی تبلیغات ماهواره‌ای کالاهایی که مجوز سازمان غذا و دارو دارند را ممنوع کردیم. 

اسماعیلی با اشاره به اینکه گاهی دیده می‌شود که مردم  فریب عنوان "دارای مجوز بهداشتی بین‌المللی" محصولات ماهواره ای را می‌خورند و کالا را خریداری و مصرف می‌کنند، به ایفدونا گفت: فراورده‌های بین‌المللی مورد تایید سازمان غذا و دارو  در داخل کشور و از طریق شبکه‌های توزیع رسمی‌ عرضه می‌شوند، ضمن اینکه نه نیازی به تبلیغ در ماهواره و شبکه‌های مجازی دارند.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان توصیه کرد: مردم به هیچ عنوان به تبلیغات کذایی محصولاتی که در این شبکه‌ها معرفی می‌شوند نباید اعتماد نکنند.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار