5. تير 1395 - 16:17   |   کد مطلب: 10637
رئیس سازمان صنعت و معدن همدان به نبود توجیه اقتصادی برای فعالیت برخی نانوایی‌ها در همدان اشاره کرد و گفت: سهم نان در سبد خانوار همدان کاهش یافته است.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم از همدان :  حمیدرضا متین بعدازظهر امروز در کارگروه ارتقا کیفیت گندم، آرد و نان استان همدان اظهار داشت: دستورالعملی در کمیسیون تنظیم بازار مبنی بر عدم کاهش قیمت نان با توجه به کاهش قیمت گندم مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های کارگری، دستمزد و بیمه افزایش داشته که براین اساس بنایی بر کاهش قیمت نان وجود ندارد گفت: در دو سال گذشته قیمت آرد افزایش داشته ولی برای نانوایی‌ها افزایشی دیده نشد که عدم کاهش قیمت در این زمان می‌تواند کمکی به آنها باشد.

متین عنوان کرد: با توجه به کاهش سهم نان در سبد خانوار فعالیت برخی نانوایی‌ها در همدان توجیه اقتصادی ندارد و باید به گونه‌ای قیمت‌گذاری انجام شود تا آنها نیز متضرر نشوند.

وی درباره ایجاد مجتمع‌های پخت و بسته‌بندی نان در همدان نیز گفت: در زمینه سه نان لواش، بربری و سنگک اجازه ایجاد این مجتمع‌ها داده نمی‌شود چراکه در حال حاضر مازاد تولید نان در استان همدان تاثیر منفی بر عملکرد و فعالیت نانوایی‌ها داشته است ولی می‌توان در حوزه سایر نوع نان مجتمع ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان درباره خرید غیرحضوری آرد توسط نانوایی‌ها نیز گفت: در چند شعبه بانک با هجمه ثبت سفارش مواجه هستیم و در عمل 75 درصد سفارش آرد استان همدان در چهار شعبه بانک سپه ثبت می‌شود که نشان از وجود دلالان و افراد سودجو دارد که طرحی برای جلوگیری از این امر تهیه شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: خرید آرد براساس دستورالعمل ابلاغی از طریق سامانه بانک سپه به صورت مراجعه غیرحضوری با استفاده از درگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود که مشکلات بسیاری ایجاد کرده و نتیجه جلسات این شد تا محدودیتی در این زمینه قائل شویم.

علیرضا شجاعی با اعلام اینکه به سبب گستردگی در شبکه توزیع آرد با مشکلاتی مواجه هستیم، بیان کرد: دلالان اعمال نفوذ می‌کنند و مشکلاتی از سوی کارخانجات ایجاد می‌شود که این امر سبب شده تا ساختار جدید در رابطه توزیع آرد طراحی شود.

وی با بیان اینکه مکانی در شرکت غله یا سیلوها برای این کار مهیا ‌می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر کارت نانوایان می‌تواند در اختیار دلالان باشد و آنها نیز براساس نظر خود ثبت سفارش کنند که مشکلاتی را در پی دارد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار