5. تير 1395 - 12:31   |   کد مطلب: 10630
مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان مراسم احیاء شب‌های قدر را در جوار مزار مطهر شهدا برگزار می‌کنند به این امید که با استمداد از ارواح مطهر شهدا مورد توجه هرچه بیشتر حضرت حق قرار گیرند.

به گزارش شبنم ها به نقل از تسنیم از همدان :  مردم دارالمومنین همدان همانند مردم روزه‌دار سراسر کشور در ایام و لیالی قدر با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه نسبت به احیاء و شب زنده‌داری شب‌های قدر اقدام می‌کنند و از خداوند متعال بهترین تقدیرها را برای یکسال از عمر خود مسئلت می‌کنند.

اما بسیاری از مردم همدان که علاوه بر لقب دارالمومنین از سوی رهبری انقلاب عنوان دارالمجاهدین را نیز دارا می باشند و با شهدا انس و الفتی همیشگی دارند ترجیح می‌دهند که شبهای قدر را در کنار و با یاد و نام شهدا احیاء داشته باشند.

 محفل احیا و مناجات در گلزار شهدای همدان، به همت موسسه فرهنگی «آل طه» برگزار می‌شود و با  معنویتی دوچندان یاد و خاطره  شب‌زنده‌داران سالهای دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود این مراسم از ساعت 22:30 دقیقه شب آغاز شده و تا ساعت 3 بامداد نیز پذیرای خیل کثیری ازمردم شهید پرورهمدان است.

باغ موزه دفاع مقدس همدان که جای جای آن زنده کننده یاد و نام حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس است نیز چند سالی است به جمع برگزارکنندگان مراسم احیا در شب های قدر پیوسته است، مکانی که آکنده از بوی شهدا است و با یاد آوری فضای جبهه‌ها، نوای دلنشین شهدا در دل شب‌ها را، برای مردم یادآوری می‌کند.

این مراسم نیز که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود، از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 23 با برگزاری مراسم مداحی، روایتکری راویان فتح، سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر و برپائی مراسم احیا توسط آیت الله خرائلی برگزار می‌شود و در شب‌های قدر میزبان رزمندگان، یادگاران 8 سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان می‌باشد.

انتهای پیام/ص

دیدگاه شما

آخرین اخبار